Μάλιστα οι κεντρικές διοικήσεις ζητούν από τους εκπροσώπους τους εδώ να κινηθούν γρήγορα, ώστε να αναστραφεί η τάση κατάρρευσης της ζήτησης, αλλά και να αναστραφεί η εικόνα της συρρίκνωσης των εσόδων. Δίνουν, μάλιστα, διορία μέχρι το Μάη για αλλαγή της προσέγγισης του κράτους.
Διαφορετικά αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο ακόμα και δραστικού περιορισμού των εδώ εργασιών τους, με μείωση των θέσεων εργασίας. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι κάτι τέτοιο αποτελεί «εφιάλτη» για την κυβέρνηση, που από τη μια αντιμετωπίζει συνθήκες ανεργίας που φτάνουν στο 27%, ύφεσης στο 6,5%, κι από την άλλη βλέπει άμεσες ξένες επενδύσεις, το 11μηνο του 2012 να έρχονται μόνο από ξένες εταιρίες, που λειτουργούν στην Ελλάδα.€ 1,66 δισ., την ώρα που η ανάγκη για εισροή ξένου χρήματος για κάλυψη του χαμένου εδάφους από το ΠΔΕ είναι πολλαπλάσια.
Να μειωθούν ΦΠΑ και ΕΦΚΟΠ
Κεντρικό για τον καθορισμό της στάσης πολλών μεγάλων εταιριών, ακόμα κι εγχωρίων είναι το φορολογικό που αναμένεται να ψηφιστεί την άνοιξη. Κομβικό, όχι μόνο για πολυεθνικές αλλά και για μικρομεσαίους, αποτελεί το ζήτημα της αποκλιμάκωσης της έμμεσης φορολογίας και ειδικά του ΦΠΑ στην εστίαση, αλλά και των συνδεόμενων με την εστίαση ειδικών φόρων κατανάλωσης (ποτά, καύσιμα κτλ). Σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις πολλά στελέχη εταιριών χαρακτηρίζουν αυτοκτονική την φορολογική πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας και θεωρούν ότι η μείωση πρέπει να είναι «γενναία», κι όχι σε μονοψήφιο αριθμό μονάδων, ώστε να υπάρχει κι αποτύπωμα στα καταρρέοντα έσοδα. Παραπέμπουν μάλιστα στα στοιχεία εσόδων από έμμεσους φόρους και τέλη του Ιανουαρίου, όπου η υστέρηση έναντι του στόχου, καταγράφεται ως εξής:
- ΦΠΑ όλων των κατηγοριών, υστέρηση161 εκατ. ευρώ.
- Έμμεσοι φόροι κατανάλωσης υστέρηση 153 εκατ. ευρώ.
- Τέλη κυκλοφορίας οχημάτων υστέρηση 134 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό παράγοντες της αγοράς, αλλά και πολλοί επιχειρηματίες αναμένουν υλοποίηση των δεσμεύσεων της κυβέρνησης για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, κατ΄ αρχήν, θεωρώντας ότι αυτό πρέπει να επεκταθεί και στους συνδεόμενους φόρους (π.χ. ΕΦΚΟΠ). Κι αυτό πριν το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου. Σύμφωνα με τα συγκριτικά στοιχεία από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες η Ελλάδα, αν και τουριστική χώρα, είναι στην πρώτη τριάδα σε σχέση με το ύψος των ειδικών φόρων, ενώ ανταγωνιστικές χώρες, όπως η Ισπανία και η Βουλγαρία έχουν το 1/4 του ποσού που έχει η Ελλάδα. Με ότι κι αν αυτό σημαίνει στην ανταγωνιστικότητα του τουρισμού, αλλά και στο «θέριεμα» του λαθρεμπορίου.
Ανάσα για την ακτοπλοΐα θα φέρει η μείωση
Στο πλαίσιο αυτόν εντάσσεται και η κραυγή αγωνίας των ακτοπλόων, που αναμένουν συνολική αποκλιμάκωση σε ΦΠΑ, και ειδικούς φόρους. Θεωρούν ότι πρέπει να έχουν ίση μεταχείριση με τα ξενοδοχεία, αλλά και να δοθούν κίνητρα για αναστροφή της τάσης στην εστίαση, ώστε να καλυφθεί η έδαφος από τις αυξήσεις στα καύσιμα, Εκεί η τιμή έχει αυξηθεί πάνω από 100% από το 2009 μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα η τιμή του τόνου στην ακτοπλοΐα να προσεγγίζει τα 600 ευρώ. Έτσι, σε συνδυασμό με την ύφεση η ελληνική ακτοπλοΐα έχει χάσει περισσότερους από 2,5 εκατ. επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής από το 2009 μέχρι και το 2012.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr