Στο οικονομικό επιτελείο γνωρίζουν ωστόσο, ότι ύστερα από την προώθηση των μέτρων λιτότητας και την ύφεση που αυτά προκαλούν, πρέπει να ακολουθήσει νομοτελειακά η ανάπτυξη με απαραίτητα πρώτα βήματα την τακτοποίηση των οφειλών του δημοσίου και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που θα λειτουργήσουν ως οξυγόνο για την αγορά. Και αυτό καθώς η υπερχρέωση του κράτους καθιστά τουλάχιστον δύσκολη την άμεση υλοποίηση δημόσιων επενδύσεων, ενώ και οι ιδιωτικές επενδύσεις παραμένουν διστακτικές όσο τουλάχιστον πλανάται ακόμη ο φόβος της εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη.
Από την άλλη πλευρά η διαφαινόμενη παράταση του χρόνου εκταμίευσης της δόσης των 31,5 δισ.ευρώ δεν φαίνεται να ανησυχεί την κυβέρνηση, στο βαθμό που αυτή εμπλουτισθεί από την δόση των 5 δισ. ευρώ, που κανονικά θα έπρεπε να έχει καταβληθεί το Σεπτέμβριο, ή ακόμα και από αυτήν του Δεκεμβρίου ύψους 7 δισ. ευρώ. Το δε, ταμειακό θρίλερ για την λειτουργία του κράτους φαίνεται να αντιμετωπίζεται υπό προϋποθέσεις από την κυβέρνηση, η οποία αρχικά είχε θέσει ως ορόσημο για την επάρκεια των διαθεσίμων την 16η Νοεμβρίου. Ημερομηνία, κατά την οποία θα πρέπει να πληρωθούν έντοκα γραμμάτια του ελληνικού δημοσίου ύψους 5 δισ. ευρώ, που είχαν εκδοθεί τον Αύγουστο προκειμένου να πληρωθεί η ΕΚΤ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί περί το 1,2 δισ. ευρώ για την λειτουργία του Κράτους συμπεριλαμβανομένων μισθών και συντάξεων
Και οι δύο αυτές υποχρεώσεις συνολικού ύψους 6,2 δισ. ευρώ φαίνεται να εξυπηρετούνται από τα τρέχοντα φορολογικά έσοδα που κατά μέσον όρο υπερβαίνουν τα 4 δισ. ευρώ μηνιαίως, από μιά νέα προσφυγή σε έντοκο δανεισμό, αλλά και από τη χρησιμοποίηση μέρους των διαθεσίμων του ΤΧΣ κατόπιν έγκρισης της τρόικας. Κατόπιν αυτών, η δόση έστω και καθυστερημένη, μπορεί να δράσει ανακουφιστικά για την αγορά η οποία προς το παρόν παραμένει όμηρος της ύφεσης, της σχεδόν μηδενικής τραπεζικής στήριξης και κυρίως της ανεπίσημης αλλά ουσιαστικής στάσης πληρωμών του δημοσίου προς ιδιώτες.
Πράγματι, το εσωτερικό χρεοστάσιο καλά κρατεί με τις οφειλές του δημοσίου προς τρίτους όχι μόνο να μην περιορίζονται αλλά αντιθέτως μήνα με το μήνα να αυξάνονται και να εκτοξεύονται στα 8,3 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του έτους έναντι 5,3 δισ. ευρώ τον περσινό Δεκέμβριο Πρόκειται για ποσό που ξεπερνά πλέον το 4% του ΑΕΠ και συνιστά μία αθέτηση της δέσμευσης έναντι της τρόικας ότι το θέμα θα τακτοποιηθεί σταδιακά με την εκταμίευση των δόσεων του δανείου στήριξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού υπάρχει πρόβλεψη για εξόφληση μέρους του δημοσίου προς τρίτους ύψους 3,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους. Η πρόβλεψη αυτή καθίσταται εφικτή στην περίπτωση που τελικά η χώρα μας καταφέρει να πάρει την έγκριση από την τρόικα και λάβει περισσότερα από τα 31,5 δισ. ευρώ που υπολόγιζε αρχικά, αφού περισσότερα από τα μισά (περί τα 18 δισ. ευρώ) θα κατευθυνθούν για την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος και περί τα 6,2 δισ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την εξόφληση εντόκων του δημοσίου τοκοχρεολυσίων και μισθών και συντάξεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr