Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2012, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκε σε 12.649 εκατ. ευρώ, και το πρωτογενές έλλειμμα για την ίδια περίοδο σε 1.998 εκατ. ευρώ, σημαντικά χαμηλότερο έναντι των στόχων του ελλείμματος για τον κρατικό προϋπολογισμό ύψους 13.510 εκατ. ευρώ και του στόχου για το πρωτογενές έλλειμμα ύψους 2.858 εκατ. ευρώ. Σημαντικά βελτιωμένο παρουσιάζεται επίσης τόσο το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού όσο και το πρωτογενές έλλειμμα και έναντι του εννιαμήνου του προηγούμενου έτους κατά 7.452 και 4.070 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Έτσι, το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού είναι μειωμένο κατά 37,1% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 36.744 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας υστέρηση έναντι του στόχου (38.061 εκατ. ευρώ) κατά 1.317 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, το ύψος των καθαρών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 34.186 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2012, παρουσιάζοντας υστέρηση κατά 539 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου για το 2012 (34.725 εκατ. ευρώ) του προσχεδίου του προϋπολογισμού για το 2013.
Η υστέρηση έναντι του στόχου αποδίδεται, κατά το μεγαλύτερο μέρος, στο πρόωρο κλείσιμο των διαχειριστικών καταστάσεων των τελωνείων της χώρας κατά το μήνα Σεπτέμβριο καθώς και στην παράταση για την πληρωμή υποχρεώσεων στις Δ.Ο.Υ. έως τις 3 Οκτωβρίου 2012 που θα έχουν ως συνέπεια την εμφάνιση εσόδων του Σεπτεμβρίου τον μήνα Οκτώβριο.
Τα Έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαμορφώθηκαν σε 2.558 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για 3.336 εκατ. ευρώ. Η απόκλιση από τους στόχους εννιαμήνου κατά 778 εκατ. ευρώ οφείλεται σε καθυστερήσεις πληρωμών από Ευρωπαϊκά Κοινοτικά Ταμεία.
Τμήμα της ανωτέρω απόκλισης από τους στόχους εννιαμήνου καλύφθηκε από την είσπραξη 201 εκ. € περίπου από τη Γαλλία και τη Φινλανδία ως μεταφορά αποδόσεων από την διακράτηση ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στα χαρτοφυλάκια των Κεντρικών Τραπεζών τους, από τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και από τις εισπράξεις φόρων στην περιουσία.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για το εννεάμηνο του 2012 ανήλθαν στα 49.393 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 2.178 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (51.571 εκατ. ευρώ) του προσχεδίου προϋπολογισμού 2013.
Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τόσο τον περιορισμό των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού που είναι μειωμένες έναντι του στόχου κατά 102 εκατ. ευρώ, αλλά και στις δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων οι οποίες είναι χαμηλότερες σε σχέση με το στόχο κατά 2.076 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού είναι μειωμένες λόγω κυρίως των πρωτογενών δαπανών (11 εκατ. ευρώ χαμηλότερες του στόχου), των δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα (4 εκατ. ευρώ χαμηλότερες του στόχου) και των δαπανών για καταπτώσεις εγγυήσεων σε φορείς εντός και εκτός Γενικής Κυβέρνησης (85 εκατ. ευρώ χαμηλότερες του στόχου).
Οι δαπάνες για τόκους σε καθαρή βάση ανήλθαν σε 10.650 εκατ. ευρώ και είναι χαμηλότερες του στόχου (10.652 εκατ. ευρώ) κατά 2 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, οι δαπάνες για πληρωμή προμήθειας εκταμίευσης δανείου στο EFSF ανήλθαν σε 370 εκατ. ευρώ και ταυτίζονται με το στόχο που είχε τεθεί για το εννεάμηνο.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού έως τον Σεπτέμβριο 2012 παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους κατά 7.565 εκατ. ευρώ ή 13,3%. Σημειώνεται ότι σχεδόν όλες οι επιμέρους κατηγορίες μειώθηκαν, με την μεγαλύτερη εξοικονόμηση να παρατηρείται στις πρωτογενείς δαπάνες που παρουσιάζονται μειωμένες κατά 9,0% (ή 3.397 εκατ. ευρώ) που αποτελεί και τον κύριο δείκτη της αποτελεσματικότητας της προσπάθειας περιορισμού των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού.
Στα 3 δισ. το ποσό που θέλει να πάρει το ΥΠΟΙΚ από το φόρο ακινήτων
Ο νέος φόρος αφορά όλα τα ακίνητα, ακόμα και τα αγροτεμάχια. Στόχος είναι ο φόρος ακίνητης περιουσίας, το ενιαίο τέλος ηλεκτροδοτούμενων χώρων και οι άλλοι φόροι και τα τέλη που επιβάλλονται σήμερα στα ακίνητα να αντικατασταθούν από έναν ενιαίο φόρο στην ακίνητη περιουσία του κάθε φορολογούμενου.
Ο νέος φόρος θα είναι με κλίμακα. Θα έχει πολλά κλιμάκια ενώ στις σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών είναι οι συντελεστές να ξεκινούν από 0,1% και να φθάνουν ακόμη μέχρι και 3% ή 4% για τις πολύ μεγάλες περιουσίες. Τα αγροτεμάχια εκτιμάται ότι θα φορολογηθούν ξεχωριστά.
Η επεξεργασία του έχει ήδη ξεκινήσει στο υπουργείο Οικονομικών και για τον σκοπό αυτό χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Μαυραγάνη και τους εκπροσώπους των κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, όπου εξετάστηκαν τα σενάρια για την εφαρμογή του φόρου.
Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι ο νέος φόρος να εφαρμοστεί από το 2013 και να αφορά όλα τα ακίνητα που έχει στην κατοχή του ο φορολογούμενος αφού θεσπιστεί αφορολόγητο όριο, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η πρώτη κατοικία.
Το μέτρο θα αποφέρει περίπου 3 δισ. ευρώ στο κράτος.
Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα ολοκληρώσει η ΓΓΠΣ του υπουργείου Οικονομικών την ηλεκτρονική αποστολή των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2013.
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας την Πέμπτη στον Σκάι, ξεκαθάρισε πως τα τέλη κυκλοφορίας για το νέο έτος θα αναρτηθούν ηλεκτρονικά και οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το Taxisnet είτε με το ΑΦΜ τους, θα μπορούν να μπαίνουν στο διαδίκτυο για να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής.
Ακολούθως, θα το εκτυπώνουν και θα πηγαίνουν στις τράπεζες, ταχυδρομεία ή εφορίες για την πληρωμή του τέλους. Για όσους δεν έχουν πιστοποιηθεί στο Taxisnet το ειδοποιητήριο θα εκτυπωθεί από τη ΓΓΠΣ και θα τους αποσταλεί ταχυδρομικά.
Η απόδειξη πληρωμής της τράπεζας θα ισχύει σαν αποδεικτικό στοιχείο και θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας.
Σημειώνεται πως από την κατάργηση των αυτοκόλλητων σημάτων ο Προϋπολογισμός θα εξοικονομήσει περίπου 80 εκατ. ευρώ.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2013 υπολογίζονται ως εξής:
- Από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 ευρώ
- Από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 ευρώ
- Από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 ευρώ
- Από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε 135 ευρώ
- Από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε 240 ευρώ
- Από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 265 ευρώ
- Από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 300 ευρώ
- Από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 660 ευρώ
- Από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 880 ευρώ
- Από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1100 ευρώ
- Από 4001 κ.ε. και άνω 1320 ευρώ
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:
- 0 – 100 (γρ./χλμ.) 0 ευρώ
- 101 – 120 (γρ./χλμ.) 0,90 ευρώ
- 121 – 140 (γρ./χλμ.) 1,10 ευρώ
- 141 – 160 (γρ./χλμ.) 1,70 ευρώ
- 161 – 180 (γρ./χλμ.) 2,25 ευρώ
- 181 – 200 (γρ./χλμ.) 2,55 ευρώ
- 201 – 250 (γρ./χλμ. 2,80 ευρώ
- Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 ευρώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr