Πρόκειται για αγωγό συνολικού μήκους 180 χιλιομέτρων, από τα οποία 30 χλμ. θα αναπτυχθούν σε ελληνικό έδαφος (από την Κομοτηνή ως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και τα 150 στη Βουλγαρία (από τα σύνορα έως την πόλη Στάρα Ζαγόρα).
Ο αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, η οποία μπορεί μελλοντικά να αυξηθεί στα 5 δισ. κυβικά. Προβλέπεται επίσης να κατασκευαστεί μετρητικός σταθμός στην Κομοτηνή και βαλβιδοστάσιο στη θέση Νυμφαία.
Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρία Interconnector Greece Bulgaria (ICGB), στην οποία μετέχουν η IGI Poseidon (κοινή εταιρία της ΔΕΠΑ και της Ιταλικής Edison που προωθεί επίσης την κατασκευή του ελληνοιταλικού υποθαλάσσιου αγωγού) και η Bulgarian Energy Holding.
Η κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού αγωγού θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή καθώς θα δώσει τη δυνατότητα τροφοδοσίας της Βουλγαρίας αρχικά και της Ρουμανίας σε επόμενη φάση με φυσικό αέριο από τρίτες πηγές, πέραν της ρωσικής Gazprom που είναι σήμερα ο βασικός προμηθευτής των Βαλκανίων.
Θα μπορεί για παράδειγμα να διοχετευθεί φυσικό αέριο μέσω Ελλάδας από την περιοχή της Κασπίας ή υγροποιημένο φυσικό αέριο που θα εισάγεται στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας ή άλλες εγκαταστάσεις που σχεδιάζονται ανά την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΥΠΕΚΑ από την εγκατάσταση του αγωγού θα υπάρξουν μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, οι οποίες είναι βραχυπρόθεσμες και αναστρέψιμες. Τονίζεται ακόμη ότι ο αγωγός δεν διέρχεται από περιοχές Natura και ότι η μεταφορά και διανομή φυσικού αερίου θεωρείται σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης για όλη τη χώρα καθιστώντας την ενεργειακό κέντρο των Βαλκανίων και της Δυτικής Ευρώπης.
Η οριστική απόφαση για το έργο, θα ληφθεί με την αξιολόγηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr