Διότι, όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ σε μελέτη του για τις επιπτώσεις της πρότασης του υπ. Οικονομικών, η μερική εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με του κίνησης, θα έχει σαν αποτέλεσμα να συνεχιστεί το λαθρεμπόριο και μάλιστα σε μεγαλύτερη κλίμακα. Τα κυκλώματα για να έχουν τα ίδια παράνομα κέρδη, θα αρχίσουν να διακινούν μεγαλύτερες ποσότητες λαθραίου πετρελαίου θέρμανσης, και θα στραφούν μάλιστα στο ναυτιλιακό πετρέλαιο, το οποίο και είναι εντελώς αφορολόγητο.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσίασε ο καθηγητής Ν. Καραβίτης, και η οποία έγινε για λογαριασμό του συνδέσμου εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), η καλύτερη λύση είναι η πλήρης εξίσωση του ειδικού φόρου στα δύο καύσιμα, στα επίπεδα των 330 ευρώ/ χιλιόλιτρο, και η διάθεση στην κατανάλωση ενός και μόνο τύπου καυσίμου για όλες τις χρήσεις. «Αυτό άλλωστε ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες», όπως ανέφερε ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ Ι. Κωστόπουλος που παρέστη στην εκδήλωση.
Γιατί όμως με την πρόταση Οικονόμου, παραμένει το κίνητρο ; Γιατί, το υπ. Οικονομικών προτείνει την αύξηση του ειδικού φόρου στο θέρμανσης στα 330 ευρώ, με παράλληλη διατήρηση του φόρου στο κίνησης, στα 412 ευρώ. Σήμερα ο λαθρέμπορος, πουλώντας ένα λίτρο πετρελαίου θέρμανσης που έχει ΕΦΚ 60ευρώ/1000λίτρο, ως κίνησης με ΕΦΚ 412 ευρώ/1000λιτρο, βάζει στην τσέπη τη διαφορά των 350 ευρώ. Με την πρόταση του υπ. Οικονομικών θα βάζει λιγότερα χρήματα στην τσέπη, μόνο 82 ευρώ (412-330), άρα το λαθρεμπόριο θα συνεχισθεί. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η πρόταση του για εξίσωση των δύο φόρων στα 330 ευρώ/ 1000λιτρο, θα απέφερε στο Δημόσιο επιπλέον έσοδα 508 εκ. ευρώ, έναντι 821 εκ. ευρώ στην περίπτωση που εφαρμοστεί η πρόταση του υπ. Οικονομικών. Με τη διαφορά, ότι τα τελευταία, θα είναι στην πράξη πολύ λιγότερα, λόγω της συνέχισης και μάλιστα σε μεγαλύτερη έκτασης του λαθρεμπορίου.
Έτσι θα δοθεί το επίδομα θέρμανσης...
Η πρόταση του ΙΟΒΕ, συνδυάζεται με επίδομα θέρμανσης που θα πρέπει να χορηγηθεί με γεωγραφικά, οικογενειακά και εισοδηματικά κριτήρια (σε όσους βρίσκονται κάτω από το αφορολόγητο όριο), και ανάλογα με το σενάριο που θα υιοθετήσει το υπ. Οικονομικών, υπολογίζεται από 34-211 εκ. ευρώ για το 2012, και σε 190-263 εκ. ευρώ για το 2013. «Το 20% του διακινούμενου πετρελαίου θέρμανσης είναι νοθευμένο με θέρμανσης ή ναυτιλιακό, το 1%-2% των βενζινών με συστατικά που δεν φορολογούνται ή είναι προϊόν εικονικών εξαγωγών», ανέφερε ο πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών εμπορίας Ι. Ψυχογιός. Σωρευτικά, η απώλεια εσόδων του Δημοσίου, ετησίως από το λαθρεμπόριο υπολογίζεται σε 300-500 εκ. ευρώ. Τέλος, ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ κ. Κωστόπουλος καταλόγισε έλλειψη πολιτικής βούλησης για πάταξη του λαθρεμπορίου «γιατί είναι πολλά τα λεφτά» όπως είπε, εξέφρασε την ελπίδα αυτή τη φορά να εφαρμοστεί στην πράξη το νομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου «για το οποίο ωστόσο απαιτούνται 6 διαφορετικές υπουργικές αποφάσεις, όταν σε άλλες χώρες εκδίδονται μαζί με τους νόμους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr