Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε χθες μιλώντας σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ Γ. Παπαρσένος, αν η ΔΕΗ αποφασίσει να εγκαταστήσει μονάδες που να καίνε αέριο, τότε η εταιρεία θα μπορούσε να της μεταφέρει το καύσιμο με πλοία.
Επιπλέον, όσον αφορά σε περιοχές της ηπειρωτικής χώρας για τις οποίες δεν συμφέρει να δημιουργηθεί κανονικό δίκτυο, θα μπορούσαν, σύμφωνα πάντα με τον επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ, να τροφοδοτηθούν με κατάλληλα αυτοκίνητα – βυτία.
Παράγοντες του κλάδου εξηγούν ότι το μεγαλύτερο κόστος για τη διείσδυση του φυσικού αερίου, είναι τα έργα διασύνδεσης με το κεντρικό δίκτυο, δηλαδή αγωγοί, σταθμοί μείωσης της πίεσης, μετρητικοί σταθμοί κλπ.
Γι' αυτό και σε περιοχές, όπως τα νησιά, που δεν μπορούν να «αντέξουν» οικονομικά ένα τέτοιο κόστος δικτύου, μελετάται η δημιουργία μικρών αυτόνομων δικτύων φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο – CNG (Compressed Natural Gas), τεχνολογία που επιτρέπει την αποθήκευση του καυσίμου σε πίεση 200 ατμοσφαιρών.
Με τον τρόπο αυτό είναι δυνατόν να τροφοδοτηθούν και μικρότερες από πλευράς καταναλωτών περιοχές, καθώς οι επενδύσεις για την αποθήκευση CNG είναι σχετικά μικρές.
Η νέα αυτή προσέγγιση για την ανάπτυξη αστικών δικτύων φυσικού αερίου, σχεδιάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά στα Φάρσαλα, ενώ υπάρχουν σκέψεις για εφαρμογή του ίδιου συστήματος και σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών το χειμώνα, χαρακτηρίζονται από υψηλή, αλλά μόνο εποχιακή ζήτηση.