Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Επικεφαλής της αποστολής είναι ο πρόεδρος της κινεζικής Βουλής (National Consultative Assembly of China), Jia Qinglin (4ος στην κινεζική πολιτική ιεραρχία) καθώς και ο υφυπουργός Εμπορίου, Zhong Shan.
Σήμερα ο Jia Qinglin αναμένεται να συναντήσει τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου στο Μέγαρο Μαξίμου ενώ συνάντηση θα έχει και με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αντώνη Σαμαρά.
Τα πρώτα deal
Το μεγαλύτερο deal, ύψους 500 εκατ. ευρώ, συνήφθη μεταξύ της «Μάρμαρα Αγίας Μαρίνας» και της κινεζικής «Xilbang Building Stone Development» ενώ συμφωνία για συνεργασία στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών πέτυχε η Huawai Technologies με τη Forthnet, έναντι 4 εκατ. ευρώ, με την Cosmote έναντι 3 εκατ. ευρώ και τον ΟΤΕ έναντι 5 εκατ. ευρώ.
Από τα deal δεν έλειψαν και οι ΑΠΕ με τη «Sky Solar» να συνάπτει συμφωνία 33 εκατ. ευρώ με τη «Μεσόγειος» για συστήματα φωτοβολταικών, ενώ συμφωνία ύψους 85 χιλ. ευρώ θα υπογραφεί μεταξύ της Οινοποιητικής Τσελεπός και της κινεζικής International Trade Group Wenzhou.
Ναυτιλία
Κυρίαρχο είναι το ενδιαφέρον των Κινέζων για επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας. Το ενδιαφέρον της Cosco για την απόκτηση του 23% των μετοχών του ΟΛΠ κυριαρχεί στην ατζέντα των επενδύσεων, καθώς οι Κινέζοι, με βάση την συμφωνία για 35ετή εκμετάλλευση της προβλήτας 2 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ΟΛΠ, αναμένεται να έχουν τον πρώτο λόγο σε διεθνή ανοικτό διαγωνισμό που θα ξεκινήσει εντός δύο εβδομάδων. Αναφορικά με το τίμημα της επένδυσης, αυτό υπολογίζεται γύρω στα 180 εκατ. ευρώ.
Ο Διευθυντής Διοίκησης του ΟΛΠ και επιτελικά στελέχη του Οργανισμού συνάντησαν χθες άλλωστε πενταμελή αντιπροσωπεία αξιωματούχων του λιμανιού της Σαγκάης, οι οποίοι έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον για τον τομέα της κρουαζίερας και τα προγραμματισμένα έργα για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών.
Παράλληλα, «ξανανοίγει ο φάκελος» για τον εμπορευματικό σταθμό στο Θριάσιο Πεδίο, που έχει κολλήσει στο παρελθόν λόγω δυσκολιών που συναντά σε σχέση με το κοινοτικό δίκαιο. Οι Κινέζοι ζητούν τη δημιουργία ελεύθερης οικονομικής ζώνης όπου θα πραγματοποιούν ελαφράς μορφής μεταποιήσεις προτού διακινήσουν τα εμπορεύματα τους προς τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αισθητή είναι η παρουσία των κινέζικων τραπεζών και στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, μέσα σε ένα δυσμενές για τη ναυτιλία οικονομικό περιβάλλον, ενώ ενδεικτικό είναι ότι ο Jia Qinglin ανέφερε χθες στον υπουργό Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι στην Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης σε ειδικό λογαριασμό βρίσκονται πέντε δισεκατομμύρια δολάρια για να δοθούν ως χρηματοδότηση σε Έλληνες πλοιοκτήτες που θέλουν να κατασκευάσουν νέα πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία.
Ελευθέριος Βενιζέλος
Δεδηλωμένο είναι το ενδιαφέρον της κινεζικής εταιρείας HNA, η οποία προβάλλει μάλιστα ως το φαβορί για την απόκτηση του ποσοστού της Hochtief στο Ελ. Βενιζέλος και την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης ως το 2046. Η HNA διαχειρίζεται στην Κίνα 13 αεροδρόμια, καθώς και την 4η μεγαλύτερη αεροπορική τους εταιρεία «Χαϊνάν». Πιθανό είναι παράλληλα στο τραπέζι των συζητήσεων να συζητηθεί και η πώληση μεγάλου ή και ολόκληρου του ποσοστού του Δημοσίου στο Διεθνή Αερολιμένα.Πού αλλού «καλοβλέπουν» οι Κινέζοι
Στο περιθώριο της επίσκεψης των Κινέζων , θα πραγματοποιηθούν επίσης επιχειρηματικές συναντήσεις ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων, που έχουν ως κύριο στόχο να διερευνήσουν τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στη χώρα μας, και σε άλλους κλάδους όπως οι οι τραπεζικές υπηρεσίες, η αυτοκινητοβιομηχανία, ο σιδηροδρομικός εξοπλισμός, η τσιμεντοβιομηχανία, το Real Estate, η ζυθοποιία, μηχανήματα και ηλεκτρονικά προϊόντα, η ένδυση και τα υαλικά.
Αξιοσημείωτη ήταν η συνάντηση του υπουργού Εργασίας κ.Κουτρουμάνη με τον Υφυπουργό Ανθρωπίνων Πόρων και Κοινωνικής Ασφάλισης της Κίνας, Sun Baoshu, με θέμα το ασφαλιστικό σύστημα όσο και τις εργασιακές σχέσεις. Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εποπτών του κρατικού κινεζικού επενδυτικού κεφαλαίου China Investment Corporation Τζιν Λιτσούν είχε εκφράσει ως προϋπόθεση για την παροχή κινεζικής βοήθειας στην κρίση χρέους στην Ευρώπη τη θέσπιση πιο αυστηρής εργατικής νομοθεσίας.
Δημήτρης Κώτσος
[email protected]