Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στα είδη ένδυσης και υπόδησης, στα είδη σπιτιού ενώ σημαντική ήταν η πτώση και στα τρόφιμα.
Αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις της φετινής εορταστικής αγοράς, τα πρώτα στοιχεία που έχει συλλέξει το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ δείχνουν ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου μειώθηκε και εφέτος κατά ποσοστό 15%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010, ο οποίος είχε παρουσιάσει μείωση κατά 7% .
Συγκεκριμένα, ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω 11% φέτος, ενώ στα οικιακά είδη υποχώρησε 20% φέτος. Η ένδυση και η υπόδηση κατέγραψε για άλλη μια φορά τη μεγαλύτερη μείωση 25% φέτος, με μοναδική εξαίρεση τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, όπου η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 15%. Τα μόνα θετικά στοιχεία της πασχαλινής περιόδου, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν εφέτος κατά 4%-5% φθηνότερο από πέρυσι και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.
Επιπλέον, οι καθιερωμένοι έλεγχοι, από το χωράφι ως το ράφι, έδειξαν ότι φέτος παρατηρήθηκαν λιγότερα περιστατικά παραβατικότητας στην ελληνική αγορά. Η ΕΣΕΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές.
Ένας στους δύο έχει υποστεί δραματική μείωση εισοδήματος, ενώ 850.000 συμπολίτες μας είναι άνεργοι και 1.200.000 βρίσκονται σε κατάσταση ανέχειας. Στην ανακοίνωση της ΕΣΕΕ αναφέρεται ότι τα συγκριτικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας από την αντίστοιχη περσινή πασχαλινή περίοδο δείχνουν φέτος περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ κατά 4,5% έναντι 2% πέρυσι.
Η ιδιωτική κατανάλωση παρουσιάζει ανάλογη μείωση με το ΑΕΠ στο 4,5 φέτος από 2,2% πέρυσι. Η ανεργία ξεφεύγει στο 15,1% έναντι του 11,3% και οι μέσες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατά 7,7%, δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη αγοραστική αδυναμία στα ελληνικά νοικοκυριά. Τέλος η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι ''οι Έλληνες έμποροι δεν είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν σιωπηρά μια διαδρομή προς το άγνωστο.
Η μέχρι σήμερα τακτική «βλέποντας και κάνοντας» έχει κουράσει αγορά και καταναλωτές, δεν έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα και ούτε δείχνει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο ανακούφισης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας από την πρωτοφανή ύφεση στην οποία έχουν εισέλθει''.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr