Σύμφωνα με την πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της μελέτης, επί συνόλου 163 αλυσίδων (με 3 καταστήματα και άνω η καθεμία), το 54,2% των καταστημάτων αφορά εταιρικά, ενώ το 35% εκμεταλλεύονται επιχειρήσεις μέσω franchising. Το 10,8% αφορά καταστήματα που εκμεταλλεύονται συγγενείς επιχειρήσεις, καθώς και καταστήματα που λειτουργούν με τη μέθοδο shop-in-shop εντός πολυκαταστημάτων.
Το συνολικό μέγεθος αγοράς (πωλήσεις σε αξία) των αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων (με τουλάχιστον 3 καταστήματα τα οποία λειτουργούν «κάτω» από το ίδιο εμπορικό σήμα), ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1996-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12,6%. Ωστόσο, το 2009 η εν λόγω αγορά παρουσίασε μείωση κατά 11,3% σε σχέση με το 2008.
Εξέλιξη του δείκτη της εγχώριας αγοράς αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων (1996-2010)
Διάρθρωση των πωλήσεων ενδυμάτων από τις αλυσίδες καταστημάτων (σε αξία, 2009)
Η συμμετοχή των πωλήσεων ενδυμάτων στη συνολική αγορά (έσοδα) των αλυσίδων εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε το 2009 στο 89,7%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό αφορά συμπληρωματικά προς την ένδυση είδη, όπως αξεσουάρ, εσώρουχα, υποδήματα κλπ. Το μεγαλύτερο ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων ενδυμάτων μέσω των εξεταζόμενων αλυσίδων για το 2009, εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα γυναικεία ενδύματα (53,9%). Ακολουθεί η κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων με ποσοστό 29,4% και τα παιδικά με 16,7%.
Η υφιστάμενη οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά και την εξεταζόμενη αγορά. Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις, οι πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων προβλέπεται ότι θα παρουσιάσουν περαιτέρω μείωση και μάλιστα με υψηλότερο ρυθμό από το 2009 (της τάξης του 15%). Για το 2011 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση της αγοράς, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τον αριθμό των σημείων πώλησης.
Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση ορισμένων επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων ετοίμων ενδυμάτων, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 59 επιχειρήσεων (η λιανική πώληση των προϊόντων τους καλύπτει τουλάχιστον το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών τους), για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2008 και 2009. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι πωλήσεις τους σημείωσαν μείωση 1,18% το 2009, ενώ το μικτό κέρδος μειώθηκε κατά 5,16%. Τα ανωτέρω σε συνδυασμό και με την αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη σημαντική επιδείνωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων το 2009 (κατά 65,65%). Ως εκ τούτου, τα καθαρά κέρδη (προ φόρου εισοδήματος) μειώθηκαν το ίδιο έτος σε ποσοστό 78,61%. Τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 34,18%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr