Ειδικότερα, ο κ. Ρέππας είπε τα εξής:
''Κυρίες και κύριοι, συνάδελφοι, για την κυβέρνησή μας αποτελεί κεντρική αυτοτελή πολιτική η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή, με τα προβλήματα και τις προοπτικές τους. Και για το Υπουργείο μας ασφαλώς. Νομίζω ότι δεν έχει αποδώσει, όπως σωστά είπε και ο Πρόεδρος, μία πολιτική αποσπασματικών πρωτοβουλιών, μία πολιτική εξαγγελιών που τελικώς είχε ως συνέπεια να ισχύει, ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη και την περιοχή, το γνωστό οι πολίτες να είναι θεατές λόγων και ακροατές έργων.
Απ' τη δική μας πλευρά πήραμε μια πρωτοβουλία να εκπονήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για υποδομές, μεταφορές και δίκτυα στη Θεσσαλονίκη και την περιοχή, το οποίο ανακοινώσαμε σε αυτή την πόλη στις 5 Ιουλίου.
Λίγες ημέρες πριν, στις 6 Σεπτεμβρίου και πάλι εδώ, στο Αμφιθέατρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, με την παρουσία και συνέργεια των επιστημονικών και κοινωνικών φορέων της πόλης και της περιοχής, αφού εν τω μεταξύ είχε προηγηθεί ένας πρώτος κύκλος διαβούλευσης, παρουσιάσαμε την τελική πρότασή μας που είναι και η τελική θέση, όχι του Υπουργείου και της κυβέρνησης απλώς, αλλά των φορέων της Θεσσαλονίκης, της επιστημονικής ακαδημαϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης, προς τους πολίτες της πόλης.
Η πρόταση αυτή αποτελεί τη βάση της δεύτερης φάσης διαβούλευσης που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου. Απ' τη δική μας πλευρά ενώ σχεδιάζουμε αυτό το σχέδιο το οποίο έχουμε υιοθετήσει και ως Επιτροπή Μεγάλων Έργων. Η Επιτροπή έχει συνεδριάσει τρεις φορές, έχει απασχοληθεί με το θέμα αυτό και έχουμε προχωρήσει σε συμφωνίες, συνεργασίες με τα συναρμόδια Υπουργεία και θέλω ιδιαιτέρως να αναφερθώ στο Υπουργείο Οικονομίας και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, έχουμε καταλήξει σε καταρχήν προσεγγίσεις, ώστε οι όποιες παρεμβάσεις να είναι σε πλήρη αρμονία με το υπό επικαιροποίηση ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης.
Ο αγώνας που κάνουμε είναι βεβαίως να δώσουμε δυναμική στα έργα τα οποία είναι σε εξέλιξη και εντάσσονται σ' αυτό το στρατηγικό σχέδιο, έργα που αφορούν τους οδικούς άξονες, τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την περιφέρειά της μέσω του εσωτερικού και εξωτερικού δακτυλίου και τις ακτινωτές συνδέσεις μεταξύ τους, αλλά και με τις άλλες πρωτεύουσες της περιοχής της Μακεδονίας.
Προσπαθούμε και κάνουμε αγώνα, πιστέψτε με γι 'αυτό, να δώσουμε μια ώθηση στο μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο το οποίο όμως παρουσιάζει εξίσου μεγάλα προβλήματα με τεράστιες καθυστερήσεις, επειδή ακριβώς ξεκίνησε χωρίς τον κατάλληλο σχεδιασμό, χωρίς να είναι ώριμο και τα προβλήματα τα έχουμε τώρα μπροστά μας. Έχουμε διασφαλίσει τους πόρους και για τις επεκτάσεις του προς την Καλαμαριά και η δημοπράτηση γι' αυτή την επέκταση υπολογίζουμε να γίνει το α' εξάμηνο του 2011.
Όσον αφορά το έργο αυτό, αρκεί ν' αναφέρω ένα μόνο στοιχείο για να έχετε υπ' όψιν σας τα δεδομένα αναφοράς αυτού του έργου. Είμαστε με 2,5 χρόνια καθυστέρησης, έχει εξαντληθεί το 64% του συμβατικού χρόνου, ενώ έχει εκτελεστεί μόλις το 14,5% του φυσικού αντικειμένου.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δώσαμε μια παράταση και πιστεύω στο τέλος του 2012 πλέον θα είναι έτοιμο το έργο που γίνεται εκεί. Το αεροδρόμιο αυτό θ' αναβαθμιστεί με την αξιοποίηση και του νέου θεσμικού πλαισίου που έχουμε προωθήσει με τον κ. Σηφουνάκη -και τον ευχαριστώ γι' αυτό- το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση, ανάπτυξη των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων θα ψηφιστεί σύντομα από τη Βουλή.
Θέλω να σας πω ότι και το έργο αυτό ξεκίνησε χωρίς ανάλογη προετοιμασία, χωρίς την πρόνοια για την εξεύρεση χώρων απ' όπου θα αντληθούν τ' απαραίτητα υλικά, χωρίς περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, με αποτέλεσμα κι εκεί να έχουμε τεράστιες καθυστερήσεις.
Είναι γνωστό το ναυάγιο της υποθαλάσσιας, για την οποία χωρίς να έχουμε το έργο, καλούμεθα να πληρώσουμε τεράστιες αποζημιώσεις. Βρισκόμαστε απέναντι στα αιτήματα της άλλης πλευράς τα οποία προσπαθούμε να διαχειριστούμε με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Οι μικρότερες παρεμβάσεις που αφορούν τις οδικές υποδομές είναι αυτές τις οποίες θα ξεκινήσουμε μέσα στο 2011 και πιστεύω ότι στο τέλος της τετραετίας η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη όσον αφορά τις δημόσιες μεταφορές και τα οδικά δίκτυα της πόλης θα είναι πολύ καλύτερη.
Τέλος, θέλω να διαβεβαιώσω ότι έχουμε εξασφαλίσει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να υποστηρίξουμε αυτές τις πρωτοβουλίες. Αυτό που έχει αξία και θέλω να το επαναλάβω, είναι ότι δεν ήρθαμε με μία συνταγή άνωθεν, αλλά προχωρήσαμε συναινετικά σ' αυτό το στρατηγικό σχέδιο, με εμψυχωτή θα έλεγα το συνάδελφο Γιάννη Μαγκριώτη σ' αυτό το Υπουργείο, προκειμένου έτσι να πετύχουμε σε βάθος δεκαετίας να διαμορφώσουμε για τη Θεσσαλονίκη ένα πλαίσιο πολιτικής χωρίς προηγούμενο.
Θα διαμορφώσουμε μια άλλη Θεσσαλονίκη, θα δώσουμε νέες προοπτικές στην ευρύτερη περιοχή. Η παρέμβασή μας για το εμπορευματικό κέντρο σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης, με την αξιοποίηση του ΣΕΜΠΟ αλλά και του στρατοπέδου Γκόνου ώστε να εξασφαλίσουμε το μίνιμουμ προβλεπόμενο από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 600 στρεμμάτων για να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο διεθνές εμπορευματικό κέντρο, βρίσκεται σε καλή πορεία και νομίζω ότι πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και στη δημοπράτηση αυτού του έργου με την εξυγίανση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τη δημιουργία του αντίστοιχου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο για το οποίο είναι σε εξέλιξη η δημοπράτηση και του νέου εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Αντιλαμβάνεστε πως αλλάζουμε τη γεωγραφία και την οικονομία της περιοχής.
Θα ήθελα κλείνοντας κ. Πρόεδρε να πω ότι έτσι θα συνεχίσουμε σε συνεννόηση με τους φορείς της πόλης. Εμείς από τη δική μας πλευρά είμαστε εδώ για να εγγυηθούμε ότι θα υπάρχει η απαραίτητη στήριξη και χρηματοδότηση αυτών των πρωτοβουλιών για να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.''
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr