Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Αυγούστου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2009, προκύπτει αύξηση 5,5%, έναντι αύξησης 0,8%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Αύγουστο 2010, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης επίσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 09 – Αυγούστου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 08 – Αυγούστου 09, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αύξησης 1,8%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Αυγούστου 2010
- I. Σύγκριση Αυγούστου 2010, με Ιούλιο 2010
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Αύγουστο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις μειώσεις των δεικτών :
- α) Κατά 8,1% της ομάδας ‘’ Ένδυση και Υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
- β) Κατά 2,5 της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
- γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
- δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’ λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων στα είδη ταξιδίου και λοιπά προσωπικά είδη.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
- α) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.
- β) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
Σύγκριση Αυγούστου 2010, με Αύγουστο 2009 (Πίνακες: 2, 5)
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,5% το μήνα Αύγουστο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
- α) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη : λαχανικά νωπά, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γάλα νωπό παστεριωμένο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη : γιαούρτι, ελαιόλαδο
- β) Κατά 19,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
- γ) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- δ) Κατά 8,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
- ε) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.
- στ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
- ζ) Κατά 16,6% της ομάδας ‘’ Μεταφορές‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών
- η) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
- θ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής.
- ι) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
- ια) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα).
- ιβ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr