Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Από την πλευρά τους, η Νέα Δημοκρατία και το ΛΑΟΣ, υποστήριξαν πως δεν συνιστά ουσιαστική άρση του υφιστάμενου καθεστώτος, αλλά απλή αδειοδότηση με προϋποθέσεις που δεν καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική επιχειρηματικά. Η επίθεση που δέχθηκε το νομοσχέδιο από ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ εστιάστηκε στα προβλήματα που εγκυμονεί για τα δικαιώματα των ναυτεργατών, χωρίς ουσιαστική στήριξη της εθνικής οικονομίας.
«Το καμποτάζ, η πλήρης απαγόρευση των αλλοδαπών εταιρειών κατά διεθνή πρωτοτυπία, αποτελεί τον βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στη χώρα μας, καθώς το 80% των πλοίων που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό, δεν έχουν σημαία ΕΕ. Αποτέλεσμα είναι το 2008, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να αποβιβάζεται στην Ιταλία το 40% των ενδιαφερομένων, ενώ στην Ελλάδα μονάχα το 6,5%», υπογράμμισε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Ν.Ζωίδης.
Οι όροι που προβλέπει το νομοσχέδιο, είναι η σύναψη προηγούμενης συμφωνίας της ενδιαφερόμενης εταιρείας για 3 έτη δραστηριοποίησης, διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ωρών με 12 ώρες παραμονή στον ελληνικό λιμένα αφετηρίας (που στη συνέχεια μειώθηκαν σε 8 ώρες), επιβολή εισφοράς ανά επιβάτη υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών, εξασφάλιση της εργασίας των Ελλήνων ναυτικών με όρους σύμφωνους με την ελληνική νομοθεσία.
Παράλληλα, γίνεται λόγος για κίνητρα πρόσληψης Ελλήνων ναυτικών και διενέργεια επενδύσεων εκ μέρους των πλοιοκτητριών εταιρειών, ενώ παραπέμπονται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις, άλλες ρυθμίσεις που διαφοροποιούν τους όρους ανάλογα με τη μεταφορική ικανότητα, τη στελέχωση του πλοίου, τον αριθμό των δρομολογίων, τη συχνότητα και την περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες κλπ.