Νομοθέτημα που κινείται στην σωστή κατεύθυνση το χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Μ. Σαρλής, ο οποίος είπε ταυτόχρονα ότι δεν προβλέπει πλήρη απελευθέρωση.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Β. Κορκίδης διαφώνησε ως προς την πλήρη απελευθέρωση και τοποθετήθηκε υπέρ της «σταδιακής» άρσης του καμποτάζ.
Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μ. Λάμπρος έκανε λόγο για θετική πρωτοβουλία και εισηγήθηκε επί μέρους τροποποιήσεις, όπως και ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Ν. Καβαλιέρος.
Ως «θετική εξέλιξη» αντιμετωπίζει ο πρόεδρος της ΗΑΤΤΑ Γ. Τελώνης την νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου, εξέφρασε ωστόσο την διαφωνία του με τους χρονικούς περιορισμούς που θέτει το σχέδιο νόμου στην παραμονή των πλοίων.
Θετική υπήρξε η τοποθέτηση του αντιπρόεδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Α. Ανδρεάδη, ο οποίος προέβη ταυτόχρονα σε επισημάνσεις σχετικά με τις ρυθμίσεις τις σχετικές με την διάρκεια των συμβάσεων, την διάρκεια του ταξιδιού και την εφάπαξ εισφορά.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Ιω. Χαλάς μίλησε για την ανάγκη διασφάλισης «συγκροτημένων» εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων» και επικαλέστηκε την ελληνική νομοθεσία για να υποστηρίξει την υποχρεωτική πρόσληψη των Ελλήνων ναυτικών. Η άρση του καμποτάζ «υπηρετεί τα μονοπώλια» είπε ο εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί Εμπορικού Ναυτικού) Σ. Τσίμπογλου, ενώ ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (ναύτες Εμπορικού Ναυτικού) Α. Νταλακογιώργος ανέφερε ότι τα πλοία με ελληνική σημαία θα φύγουν.
Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από την Επιτροπή και επί των άρθρων του κατά πλειοψηφία (ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ ανεξάρτητοι βουλευτές προερχόμενοι από τον ΣΥΡΙΖΑ). Κατά τάχθηκε η ΝΔ, με την επισήμανση ότι είναι σωστή η άρση του καμποτάζ, το νομοθέτημα ωστόσο δεν ολοκληρώνει το εγχείρημα, όπως και τα κόμματα της Αριστεράς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr