Πρόσθεσε, δε, ότι το υπουργείο αναμένει τις τελικές παρατηρήσεις της ΕΕ, προκειμένου το νομοσχέδιο να γίνει νόμος του κράτους και να αρχίσει να εφαρμόζεται, ώστε να τεθεί τέρμα στο τεράστιο έλλειμμα του ΟΣΕ, ο οποίος, όπως είπε, έχει εξελιχθεί σε ένα φορέα που αντί να προσφέρει κοινωνικό έργο και μόνο, γίνεται "τρόπον τινά" και μια αντικοινωνική μηχανή όταν παράγει τέτοιο έλλειμμα.
Σε ότι αφορά το εργασιακό καθεστώς ο κ. Ρέππας επανέλαβε ότι από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης δεν είναι παραδεκτή μια ρύθμιση η οποία θα προβλέπει απολύσεις. Άνθρωποι οι οποίοι επί πολλές δεκαετίες εργάζονται σε ένα Οργανισμό και έχουν φτάσει σε ηλικία 50 - 55 ετών, δεν είναι δυνατό να απολυθούν. Από την άλλη όμως πρέπει να πάρουμε γενναίες αποφάσεις για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ και πρέπει να το αντιληφθούν και εκείνοι ότι κάτι θα χάσουν. Όπως όλοι χάσαμε κάτι αυτήν την περίοδο για λόγους οι οποίοι σας είναι γνωστοί, και αυτοί θα χάσουν κάτι από αυτά τα οποία θεωρούν κεκτημένα.
Τέλος, ο υπουργός ΥΜΔ ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στην τελική του μορφή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα και σύντομα θα έλθει προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο και στη συνέχεια θα κατατεθεί προς ψήφιση στη βουλή.
Στο συρμό της εξυγίανσης ο ΟΣΕ - Τα χρέη και τα ακίνητα περνούν στο Δημόσιο
Απευθείας στο Δημόσιο περνούν όλα τα χρέη του ΟΣΕ, ενώ διαγράφονται όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς στον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ (εταιρεία που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή). Αυτό προβλέπει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ», που αναμένεται να παρουσιαστεί έως το τέλος Ιουλίου.
Επίσης, από τις 31 Δεκεμβρίου 2010, καταργούνται τα μειωμένα εισιτήρια, οι ατέλειες, οι απαλλαγές και κάθε είδους υφιστάμενες τιμολογιακές υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πλέον θα μπορεί να διακόπτει την παροχή ζημιογόνων υπηρεσιών κάθε είδους. Ετσι, σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίσει τη διακοπή ζημιογόνου δρομολογίου επιβατικής σιδηροδρομικής μεταφοράς, μπορεί να συναφθεί σύμβαση υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας (ΥΔΥ) με το υπουργείο Οικονομικών ή με φορείς ΟΤΑ. Το θέμα της διαγραφής των συσσωρευμένων χρεών του ΟΣΕ, που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ, ενδέχεται να επιβαρύνουν, έστω και ένα μέρος αυτών, τον κρατικό προϋπολογισμό, γι' αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν έντονες επιφυλάξεις από την πλευρά της ΕΕ. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 12, η εξειδίκευση της διαδικασίας (διαπίστωσης, βεβαίωσης και διαγραφής χρεών) θα γίνει δέκα ημέρες μετά τη δημοσίευση του νομοσχεδίου με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών.
Οσον αφορά στη διακοπή ζημιογόνων δρομολογίων, που αφορά στην πλειονότητα του σιδηροδρομικού δικτύου με εξαίρεση τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, πλέον η ανάθεσή τους θα γίνεται κατόπιν διαγωνισμού και με επιδότηση. Επίσης, σε περίπτωση που το Δημόσιο επιθυμεί να επιβάλει οποιουδήποτε είδους τιμολογιακή υποχρέωση προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει να προβλέπεται στη σύμβαση της ΥΔΥ.
Σχετικά με την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, το μεγαλύτερο μέρος της προβλέπεται να μεταβιβαστεί στο Δημόσιο με τη ΓΑΙΑΟΣΕ να αναλαμβάνει χρέη διαχειριστή.
Αναφορικά με την εταιρική δομή, το σχέδιο νόμου προβλέπει την απορρόφηση του ΕΔΙΣΥ από τον ΟΣΕ, που πλέον θα είναι ο αποκλειστικός διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr