Η ΕΣΕΕ έχει σε πολλές περιπτώσεις διατυπώσει τις θέσεις της, επισημαίνοντας ορισμένες στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην αγορά λιανεμπορίου, αλλά και προτάσεις σχετικά με την αναμόρφωση του «αμαρτωλού τριγώνου» των προσφορών, των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών, όπως :
• Επαναφορά της απαγόρευσης των προσφορών εντός του διαστήματος των 30 ημερών, που προηγούνται των περιόδων τακτικών εκπτώσεων, η οποία καταργήθηκε με το ν. 3769/2009.
• Εντός των αυτών ως άνω 30 ημερών, να απαγορευθεί οποιαδήποτε αναγγελία μειώσεων τιμών και προωθητικών ενεργειών μεμονωμένων επιχειρήσεων, είτε ασκούνται όλο το χρόνο, είτε όχι. Εννοείται ότι οι προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος θα συνεχίσουν να επιτρέπονται.
• Οι παραπλανητικές πρακτικές προώθησης πωλήσεων να επισύρουν τις κυρώσεις που προβλέπονται για τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές (κυρίως τα διοικητικά πρόστιμα).
• Να περιορισθεί το δικαίωμα των προσφορών σε δύο δεκαήμερα το χρόνο ή τέσσερις εβδομάδες (μία για κάθε εποχή) είτε για μέρος, είτε για το σύνολο των διατιθεμένων προϊόντων.
• Να επιβληθεί αποκλειστικά μία χαμηλή τιμή για τις προσφορές.
• Να απαγορευθεί ρητά και από το νόμο η χρησιμοποίηση διαγραμμένων τιμών ή ποσοστού στις προωθητικές ενέργειες (τώρα καθιερώνεται με εγκυκλίους).
• Να απαγορευθεί η χρησιμοποίηση διπλών τιμών από τα Stock και Outlet, διότι έτσι δίνουν την εντύπωση στον καταναλωτή ότι πραγματοποιούν εκπτώσεις 365 ημέρες το χρόνο.
• Να σταθεροποιηθούν αγορανομικά για τον επόμενο χρόνο οι εκπτώσεις που παρέχουν οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις προς τους πελάτες τους (ανεξαρτήτως ενδεχόμενης μείωσης του τζίρου τους) ως μέσου συγκράτησης των τιμών.
• Να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου του Εμπορίου.
• Να αναβαθμιστούν οι θεσμοί εποπτείας και ιδιαίτερα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης, με αφορμή την πραγματοποίηση της ημερίδας του ΕΒΕΑ με θέμα: «Κρίση & Λιανεμπόριο: Στρατηγικές και εργαλεία άμεσης βελτίωσης», προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«…Οι λιανικές πωλήσεις μπορεί να εμφανίζονται λίγο αυξημένες το Μάρτιο του 2010 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό, αλλά ας μην μας διαφεύγει ότι η περίοδος του Πάσχα ήταν φέτος πολύ νωρίτερα, γεγονός που αναδεικνύει με σαφήνεια τη θετική επίδραση του δώρου του Πάσχα στην αγορά. Παράλληλα, η αύξηση οφείλεται λιγότερο στις μόνιμες προσφορές και μεγάλες εκπτώσεις που πραγματοποίησαν για όλο το 1ο τρίμηνο του 2010 οι εμπορικές επιχειρήσεις και πολύ περισσότερο στην αποτελεσματικότητα του μέτρου των αποδείξεων. Παρόλα αυτά, η κατανομή της αύξησης αυτής δεν είναι ισoβαρής ανάμεσα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Οι μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις εμφανίζουν μεγάλη μείωση των λιανικών τους πωλήσεων κατά το 1ο πεντάμηνο του 2010, η οποία δεν φαίνεται να διαφοροποιείται τους επόμενους μήνες, καθώς η ζήτηση έχει περιοριστεί σε βαθμό «καταναλωτικής αποχής» και προοιωνίζει μεγάλες απώλειες από την κατανάλωση και στο 2ο εξάμηνο του έτους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr