Σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Όχι και τόσο. Είναι μια από τις λύσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών –και μάλιστα με διαδικασίες εξπρές- προκειμένου να φακελώσει ηλεκτρονικά όλες τις συναλλαγές των Ελλήνων καταναλωτών. Σε κείμενο που δόθηκε χθες για δημόσια διαβούλευση –διαδικασία η οποία θα συνεχιστεί μέχρι τις 23 Μαίου- το υπουργείο Οικονομικών προτείνει τρεις εναλλακτικούς τρόπους για να καταχωρούμε ηλεκτρονικά όλες τις αποδείξεις. Το πότε θα ξεκινήσει αυτό το ηλεκτρονικό φακέλωμα είναι άγνωστο. Το βέβαιο, είναι ότι θα επιχειρηθεί να γίνει.
Ποιοι είναι αυτοί οι τρεις εναλλακτικοί τρόποι;
- Χειροκίνητη ηλεκτρονική καταγραφή των αποδείξεων από το φορολογούμενο και υποβολή τους.
- Αποστολή των στοιχείων της απόδειξης και του κωδικού του φορολογούμενου από την επιχείρηση.
- Σάρωση των στοιχείων των αποδείξεων από το φορολογούμενο και ηλεκτρονική υποβολή τους.
Η πρώτη λύση, είναι περίπου προφανής πως θα υλοποιηθεί. Ο φορολογούμενος, θα παίρνει μαζί του την απόδειξη και θα τροφοδοτεί την προσωπική του σελίδα που θα δημιουργηθεί στην Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων με τα στοιχεία: το ποσό, την ημερομηνία, τον Α.Φ.Μ της επιχείρησης κλπ. Η πρόταση, προβλέπει επίσης, ότι κάθε Έλληνας θα εφοδιαστεί με μια ηλεκτρονική κάρτα (ουσιαστικά ένα barcode) την οποία θα παραδίδει στον επιχειρηματία. Η επιχείρηση θα σκανάρει αυτό τον Barcode και αυτομάτως, η συναλλαγή θα χρεώνεται στην μερίδα του πολίτη.
Η θεωρία σταματάει κάπου εδώ. Στην πράξη, τα φιλόδοξα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, θα συναντήσουν εμπόδια. Για παράδειγμα, πως θα εφοδιαστεί και η τελευταία επιχείρηση ανά την ελληνική επικράτεια με τον τεχνικό εξοπλισμό που απαιτείται; Πως θα μάθουν 10 εκατομμύρια Έλληνες να χρησιμοποιούν κάρτες με barcode στις αγορές τους; Πως θα ενημερώνονται οι ηλεκτρονικές σελίδες του Taxis από άτομα μεγάλης ηλικίας; Πολλά τα ερωτήματα, καλές οι προθέσεις (πάταξη της φοροδιαφυγής) ζητούνται και οι απαντήσεις
Θ.Τσ.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr