Μιλώντας στη διάρκεια της ανοιχτής συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός ανέφερε ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον εθνικό και κοινωνικό θέμα, αφού τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μία από τις πρώτες αιτίες θανάτου.
Πέραν της ανεκτίμητης αξίας της ανθρώπινης ζωής, το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε παραπάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως: υγεία, κοινωνική ασφάλιση, απώλεια εργασίας, κόστος διοίκησης, δαπάνη για υλικά, κ.λπ.
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε την εκπόνηση του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020.
Πρότεινε μεταξύ άλλων την αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας κάποιου έργου, επιθεώρηση οδικού δικτύου, καθιέρωση τηλεφωνικής γραμμής για ενημέρωση για τις ελλείψεις του οδικού δικτύου και τη δημιουργία υπηρεσίας καθαίρεσης αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων.
Επίσης, οριζόντια επισήμανση (STOP) στο έδαφος των διασταυρώσεων, δημιουργία ασφαλών στάσεων στις δημόσιες συγκοινωνίες, αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων απόκτησης διπλώματος οδήγησης και καθιέρωση υποχρεωτικής της ζώνης ασφαλείας για τους επαγγελματίες οδηγούς.
Ο υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, σχολίασε την τοποθέτηση του κ. Ρέππα, λέγοντας ότι περιόρισε τον λόγο του αποκλειστικά στο παρελθόν, χωρίς να «φωτίσει» το μέλλον με συγκεκριμένα, απτά και αποτελεσματικά μέτρα.
«Δεν απέφυγε δε, την παγίδα να αναφερθεί με απαξιωτικό τρόπο στο χθες, προφανώς για να δώσει θετική διάσταση στο κυβερνητικό αύριο. Η οδική ασφάλεια καθώς και η ασφάλεια των μεταφορών, βρίσκονται σε κορυφαία θέση στις πολιτικές προτεραιότητες της Ν.Δ. Το ίδιο θέλουμε να πιστεύουμε ισχύει και για το ΠΑΣΟΚ.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr