Ακολούθως, η Κομισιόν αποφάσισε να παραπέμψει το Βέλγιο, την Ιρλανδία και το Λουξεμβούργο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τον ίδιο λόγο. Ακόμη, θα αποσταλεί επίσης αιτιολογημένη γνώμη στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με τη μη μεταφορά της εν λόγω οδηγίας στο έδαφος του Γιβραλτάρ.
Επιπλέον, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένες γνώμες στην Ελλάδα, την Ισπανία, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες, την Πολωνία, την Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο για τη μη ενσωμάτωση της οδηγίας 2007/44/ΕΚ, η οποία καθορίζει τις διαδικασίες και τα κριτήρια για την προληπτική αξιολόγηση της απόκτησης και αύξησης συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο στον χρηματοπιστωτικό τομέα.
Οι αιτιολογημένες γνώμες συνιστούν το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας επί παραβάσει του άρθρου 226 της συνθήκης ΕΚ. Εάν δεν δοθεί ικανοποιητική απάντηση εντός δύο μηνών, η Επιτροπή δύναται να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Τέλος, η Επιτροπή αποφάσισε, βάσει του άρθρου 228 της συνθήκης ΕΚ, να ζητήσει από το Βέλγιο πλήρεις πληροφορίες αναφορικά με την εκτέλεση, εκ μέρους του, προηγούμενης απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με την ενσωμάτωση οδηγίας για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Οδηγία για τη λογιστική- Βέλγιο, Ιρλανδία, Ελλάδα, Λουξεμβούργο και Ηνωμένο Βασίλειο
Η εν λόγω οδηγία (2006/46/ΕΟΚ), μεταξύ άλλων, αυξάνει τα ανώτατα όρια κατωφλίου τα οποία μπορούν να εφαρμόζουν τα κράτη μέλη για να αποφασίζουν ποιες επιχειρήσεις μπορούν να εξαιρεθούν από ορισμένες απαιτήσεις δημοσιοποίησης. Διευρύνει επίσης τις απαιτήσεις δημοσιοποίησης για τις εταιρείες για τις ουσιώδεις πράξεις με συνδεόμενα μέρη, όπως τα βασικά διοικητικά στελέχη και οι σύζυγοι των μελών συμβουλίου εταιρείας, και για τους διακανονισμούς που δεν εμφανίζονται στον ισολογισμό, όπως πράξεις ή συμφωνίες μεταξύ εταιρειών και οντοτήτων. Επιπλέον, απαιτείται η δημοσίευση ετήσιας δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης, ως συγκεκριμένο και σαφώς αναγνωρίσιμο τμήμα της ετήσιας έκθεσης.
Με την εφαρμογή της εν λόγω οδηγίας, οι μη εισηγμένες στο χρηματιστήριο ευρωπαϊκές εταιρείες θα υποχρεούνται επίσης να παρέχουν περισσότερες πληροφορίες στους επενδυτές και άλλους πολίτες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν. Συγχρόνως, η εν λόγω οδηγία λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιτρέποντας την εξαίρεσή τους από ορισμένες υποχρεώσεις υποβολής εκθέσεων, μειώνοντας τελικώς κατ' αυτόν τον τρόπο τον διοικητικό τους φόρτο.
Η προθεσμία ενσωμάτωσης της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο έληξε στις 5 Σεπτεμβρίου 2008.
Κανόνες για την προληπτική αξιολόγηση της απόκτησης συμμετοχής στον χρηματοπιστωτικό τομέα - Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο
Η εν λόγω οδηγία κατέστησε αυστηρότερες τις διαδικασίες που υποχρεούνται να ακολουθούν οι εποπτικές αρχές και καθόρισε τα κριτήρια που οφείλουν αυτές να λαμβάνουν υπόψη κατά την αξιολόγηση προτεινόμενων συγχωνεύσεων και εξαγορών (Σ&Ε) ή αύξησης των συμμετοχών σε κεφάλαια στον τραπεζικό και τον ασφαλιστικό τομέα και τον τομέα των κινητών αξιών. Η προθεσμία για την μεταφορά στο εσωτερικό δίκαιο της οδηγίας έληξε την 21η Μαρτίου 2009. Η Ελλάδα, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Πορτογαλία δεν έχουν θεσπίσει ακόμη μέτρα για την ενσωμάτωση της εν λόγω οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, ενώ η Ισπανία και η Ιταλία την έχουν ενσωματώσει στο εθνικό τους δίκαιο μόνο μερικώς. Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει ενσωματώσει ακόμη την εν λόγω οδηγία στο εθνικό του δίκαιο για το Γιβραλτάρ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr