Ο κ. Ρακιτζής πέραν των της κρατικής αρωγής για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της κακοδιοίκησης ζητά την αποτελεσματική αρωγή της δικαιοσύνης αλλά και την εκπαίδευση της κοινωνίας είτε μέσω κρατικών μηχανισμών είτε μέσω των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, ώστε οι πολίτες να καταστούν ενεργοί και να αποφεύγουν την παθητική ανοχή των φαινομένων διαφθοράς.
Οι προτάσεις του κ. Ρακιτζή έχουν ως εξής:
-Θεραπεία των μισθολογικών ανισοτήτων των απασχολουμένων του Γραφείου του ΓΕ∆∆ αλλά και των Σωμάτων και των Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου.
-Νομοθετική πρόβλεψη ώστε να προστατευθούν οι επιθεωρητές-ελεγκτές από τις αβάσιμες κατ αυτών μηνύσεις και αγωγές, και επίσης να καλούνται από το δικαστήριο για να εξετασθούν μόνον όταν κρίνεται αναγκαία η παρουσία τους
- Να εισαχθεί και στη χώρα μας ο θεσμός των συστατικών επιστολών για την κατάληψη των, μη πολιτικών, δημοσίων θέσεων ευθύνης. Η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες παγκοσμίως που δεν αξιοποιείται ο θεσμός αυτός.
- Ενοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών της διοίκησης και κυρίως των ιδιαίτερων Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου υπό τον ΓΕ∆∆ αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αποτελεσματική και ταχεία διεκπεραίωση του συνολικού ελεγκτικού έργου.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά, όπως: μείωση του συνολικού χρόνου των επιθεωρήσεων και ελέγχων, του κόστους των επιθεωρήσεων και ελέγχων, του ονομαζόμενου «βάρους της επιθεώρησης και ελέγχου» δηλαδή της επίπτωσης ενδεχόμενων πολλαπλών ελέγχων σε ελεγχόμενους φορείς και αποφυγή παράλληλων επιθεωρήσεων και ελέγχων στους ίδιους φορείς με το ίδιο ή παραπλήσιο αντικείμενο, ευκολότερη ομαδοποίηση αλλά και τυποποίηση των επιθεωρήσεων και των ελέγχων με τη χρήση ερωτηματολογίων ελέγχου, ευχερέστερη διενέργεια συνδυασμένων επιθεωρήσεων και ελέγχων όταν το αντικείμενο αυτών είναι πολυσύνθετο από επιθεωρητές-ελεγκτές διαφορετικών ειδικοτήτων, αποτελεσματικότερη αξιολόγηση του έργου των ελεγκτικών μηχανισμών, αποτελεσματικότερος συντονισμός του ελεγκτικού έργου.
-Στην ποινική διαδικασία για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας του περιβάλλοντος να θεσπισθεί νομοθετικά η δυνατότητα του ∆ημοσίου, πέραν της χορηγούμενης από το άρθρο 28 του ν. 1650/86 τοιαύτης, και των οικολογικών οργανώσεων υπό τη μορφή της actio popularis να παρίστανται ως πολιτικώς ενάγοντες για τη στήριξη της κατηγορίας.
-Πλήρη αναμόρφωση των Πολεοδομιών που έχουν περιέλθει στην αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοικήσεως σε επίπεδο πρώτου και δεύτερου βαθμού.
-Οι υπάρχουσες πολεοδομικές υπηρεσίες πρέπει να διαχωριστούν κατά τομείς, ώστε άλλος υπάλληλος να εγκρίνει τις οικοδομικές άδειες και άλλος να ελέγχει την εφαρμογή τους.
-Iδρυση μίας κεντρικής υπηρεσίας κατεδαφίσεων
-Διαφανείς διαδικασίες στα ΔΣ Δήμων και Κοινοτήτων όπου η κακοδιοίκηση αφορά πολεοδομίες, το περιβάλλον, οι μεταφορές, τα δημόσια έργα, οι άδειες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά (η συζήτηση για τη λήψη των αποφάσεων για την ανάκληση των παράνομων αδειών, πολλές φορές τοποθετούνται τελευταίες στην ημερήσια διάταξη των ∆ημοτικών Συμβουλίων, με αποτέλεσμα να μη συζητούνται και να ανακαλούνται τελικώς μόνο σε νεκρές από άποψη δραστηριότητας περιόδους).
-Απογραφή των κοινωφελών ιδρυμάτων και κληροδοτήματων που ανέρχονται σε 9.800 περίπου, και να υποχρεωθούν οι διοικήσεις τους να υποβάλλουν ισολογισμούς και λογοδοσίες, να εκτελούν τους όρους των αντίστοιχων διαθηκών και να μεριμνούν για την καταβολή των κληροδοσιών. Όπως τονίζεται υπήρξαν σημαντικός εθνικός πλούτος και παράγων εθνικής πολιτιστικής και οικονομικής αναπτύξης και προσέφεραν στο παρελθόν τεράστιες υπηρεσίες στο έθνος και την κοινωνία. Η όλη λειτουργία τους ρυθμίζεται από τον α.ν. 2039/1939, ο οποίος πλέον έχει ξεπερασθεί με αποτέλεσμα την έλλειψη επαρκούς εποπτείας
Οσον αφορά τους δημόσιους Υπαλλήλους ο κ. Ρακιτζής προτείνει μερικά απλά πράγματα όπως:
-Επαναφορά του κωλύματος εντοπιότητας για υπαλλήλους ή λειτουργούς σε κρίσιmους ή ιδιαί
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr