Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ι. Σύγκριση Μαΐου 2009, με Απρίλιο 2009
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Μάιο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των τσιγάρων.
β) Κατά 1,2% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,3 % της ομάδας Στέγαση , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής & συντήρησης κατοικίας.
δ) Κατά 0,2% της ομάδας Υγεία , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των τιμών της αποκλειστικής νοσοκόμας.
ε) Κατά 0,7 % της ομάδας Μεταφορές , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και του κομίστρου των ταξί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων και από την επαναφορά του κομίστρου των ταξί στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,2% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά , λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στο γάλα νωπό παστεριωμένο και στα λαχανικά νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: φρούτα νωπά, πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,4% της ομάδας Ξενοδοχεία Καφέ Εστιατόρια λόγω επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.
IΙ. Σύγκριση Μαΐου 2009, με Μάιο 2008
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,5% το μήνα Μάιο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά & παρασκευάσματα, μοσχάρι νωπό, χοιρινό νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), ψάρια νωπά, τυρί φέτα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο και στο γάλα νωπό παστεριωμένο.
β) Κατά 6,2% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός , λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 2,9% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 1,6% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις οικιακές συσκευές.
ε) Κατά 2,9% της ομάδας Υγεία , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
στ) Κατά 1,1% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
ζ) Κατά 4,7% της ομάδας Εκπαίδευση , λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
η) Κατά 2,7% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 2,4% της ομάδας ’λλα αγαθά και υπηρεσίες , λόγω αύξησης των τ