Αντίστοιχο σχέδιο θα καταρτισθεί για τη Θεσσαλονίκη, όπως και για Ηράκλειο, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα και Βόλο, πόλεις για τις οποίες οι μελέτες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Φιλόδοξο σχέδιο υποδομών
«Είναι προσωπική μου θέση ότι από εδώ και πέρα ό,τι χρήματα διατίθενται καθώς και τα έσοδα των αυτοκινητοδρόμων αυτών θα πρέπει όλα να πηγαίνουν στις επεκτάσεις του Μετρό» είπε ο κ. Σουφλιάς, παρουσιάζοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης και οργάνωσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, με κορμό το Μετρό.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι η επέκταση -στο πλαίσιο 20ετούς και πλέον ορίζοντα- του Μετρό ώστε να καλύπτει πλέον το 85% της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου με δίκτυο 8 γραμμών συνολικού μήκους 220 χλμ. και 200 σταθμών.
Με τη σταδιακή υλοποίηση των νέων επεκτάσεων και γραμμών, το Μετρό θα πηγαίνει από το Κερατσίνι και τον Πειραιά έως την Κηφισιά και τη Νέα Ερυθραία, από το Ζεφύρι και το Περιστέρι έως το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, από το Αεροδρόμιο και τη Μεσογείων έως το Αιγάλεω και τον Πειραιά, από την Πετρούπολη και το Γαλάτσι μέσω του Πανεπιστημίου έως το Μαρούσι και τη Λυκόβρυση, από τον Βύρωνα και το Παγκράτι έως τα Πατήσια, τη Ν.Φιλαδέλφια και τα ’νω Λιόσια, από το Χαλάνδρι και του Γκύζη έως την Καλλιθέα και την Πειραϊκή Χερσόνησο, από το Θησείο και την Πέτρου Ράλλη έως το Κερατσίνι και το Πέραμα, από το Χαϊδάρι και τη Λ.Καβάλας έως τη Νέα Σμύρνη και τον Αλιμο.
Αρκετές από τις περιοχές αυτές θα συνδέονται μεταξύ τους και από νέα κυκλική Γραμμή.
Τα έργα αυτά συνδυάζονται με τα νέα οδικά έργα της Αττικής, τα οποία σε συνδυασμό με τη βελτίωση της προσπελασιμότητας με μέσα μαζικής μεταφοράς με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις και μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας και της στάθμευσης αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ.
Μερικές άλλες αλλαγές
Προωθούνται παρεμβάσεις για τους ορεινούς όγκους, τα τοπία, τις περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, τα ρέματα και τις ακτές. Μεταξύ άλλων, ολοκληρώνεται η τροποποίηση του ΠΔ για τον Υμηττό όπου θα προβλέποντται μέχρι 9 δημοτικά αναψυκτήρια στο σύνολο του ορεινού όγκου, έκτασης έως 100 τ.μ.
Δημιουργούνται χώροι πρασίνου μητροπολιτικής κλίμακας, π.χ. του Παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, στο Γουδή, στον Ελαιώνα και προωθούνται κανονισμοί για οικολογικά κτίρια.
Οι Δήμοι της Αττικής εντάσσονται σε νέες χωρικές ενότητες και υποενότητες, ενώ καθορίζονται οι περιοχές που είναι για άμεση πολεοδόμηση, οι περιοχές που αποτελούν απόθεμα για τις επόμενες γενιές και οι περιοχές που είναι απολύτου προστασίας.
Προωθούνται προγράμματα αναπλάσεων αστικών περιοχών με έντονα προβλήματα ή ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και η επανένταξη της κατοικίας στις περιοχές του κέντρου και επιστρέφει σε περιοχές από όπου είχε εκδιωχθεί λόγω ασυμβατότητας χρήσεων και υποβάθμισης της ποιότητας του δομημένου περιβάλλοντος.
Αναβαθμίζονται οι διεθνείς πύλες (λιμάνια και αεροδρόμια) του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος, με ιδιαίτερη σημασία στην αστική αναζωογόνηση της ευρύτερης περιοχής του Λιμένα του Πειραιά. Επίσης υποστηρίζονται και εξομαλύνονται οι τάσεις μετεγκατάστασης των βιομηχανικών μονάδων.
Το σχέδιο κάνει επίσης λόγο για προγράμματα αναπλάσεων στα ιστορικά κέντρα των Δήμων της Αττικής, στους παραδοσιακούς της οικισμούς και στις περιοχές με χαρακτηριστικά, επέκταση του προγράμματος «Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων», προστασία και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, μνημείων, διατηρητέων κτιρίων κ.λπ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr