Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 08 - Μαρτίου 09, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 07 - Μαρτίου 08, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αύξησης 3,3%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Μαρτίου 2009
I. Σύγκριση Μαρτίου2009, με Φεβρουάριο 2009
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,0% το μήνα Μάρτιο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.
β) Κατά 1,7% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός ,λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών τωντσιγάρων και των οινοπνευματωδών ποτών.
γ) Κατά 18,8% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση λόγω της επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
δ) Κατά 4,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες , λόγω της επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
ε) Κατά 0,4% της ομάδαςΥγεία , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως,των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
στ) Κατά 0,3%της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης τωντιμών, κυρίως,των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνης).
ζ) Κατά 1,0% της ομάδας ’λλα αγαθά και υπηρεσίες , λόγω, κυρίως,της επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
2. Από τη μείωση του δείκτη :
Κατά 0,2 % της ομάδας Στέγαση, λόγω μείωσης, κυρίως,των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών τωνενοικίων κατοικιών.
II. Σύγκριση Μαρτίου2009, με Μάρτιο2008
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,3% το μήνα Μάρτιο 2009, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2008, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 3,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, χοιρινό νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), πουλερικά νωπά, ψάρια νωπά,τυρί φέτα, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση της τιμής τουελαιολάδου.
β) Κατά 3,2% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός,λόγω αύξησηςτων τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 3,0% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμώνστα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 2,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 3,1% της ομάδαςΥγεία, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
στ) Κατά 1,0% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
ζ) Κατά 4,7% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
η) Κατά 3,9% της ομάδας Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.
θ) Κατά 3,0% της ομά
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr