Πιο απαισιόδοξοι για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους στο μέλλον εμφανίζονται οι Έλληνες, συγκριτικά με τις προσδοκίες που είχαν το προηγούμενο τρίμηνο, όπως προκύπτει από την έρευνα «Consumer Confidence» (καταναλωτική εμπιστοσύνη) της GfK. Χαρακτηριστικά, αυξάνεται κατά 3% το ποσοστό εκείνων που θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους θα παραμείνει σταθερή τους επόμενους 12 μήνες και μειώνεται κατά 2% το ποσοστό εκείνων που αναμένουν βελτίωση.
Η πλειοψηφία των ερωτώμενων υποστηρίζουν ότι τους τελευταίους 12 μήνες δεν έχει σημειωθεί καμία μεταβολή στην οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους. Βελτίωση των οικονομικών του νοικοκυριού δηλώνει μόνο ένα 7%, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε διάστημα 3 μηνών (Μάρτιος ’05: 9%). Επιπλέον, το 77% των ερωτώμενων θεωρούν ότι τον τελευταίο χρόνο η γενική οικονομική κατάσταση της χώρας έχει χειροτερέψει, ενώ, συγκριτικά με τα αποτελέσματα του Μαρτίου ’05, 8% έχει αυξηθεί το ποσοστό εκείνων που δεν αναμένουν θετικές εξελίξεις στα οικονομικά της χώρας στο εγγύς μέλλον. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων (97%) θεωρεί ότι στη διάρκεια του τελευταίου έτους οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών έχουν αυξηθεί. Κατ’ επέκταση, η παρούσα κατάσταση δεν ευνοεί θετικές προβλέψεις για την πορεία των τιμών στο μέλλον. Το 65% αναμένει αύξηση των τιμών μέσα στο επόμενο έτος, ενώ μόνο το 1% εμφανίζεται αισιόδοξο και προσδοκεί κάποια μείωση. Απαισιόδοξη είναι η στάση των Ελλήνων και ως προς την ανεργία. Το 77% των ερωτώμενων προβλέπει αύξηση του αριθμού των ανέργων στην Ελλάδα τους επόμενους 12 μήνες. Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στα αποτελέσματα του Μαρτίου ’05 το 7% των ερωτώμενων είχαν δηλώσει ότι ελπίζουν σε μείωση της ανεργίας στο μέλλον, ενώ στα αποτελέσματα του Ιουνίου ’05 μόνο το 3% των ερωτώμενων ενστερνίστηκαν την άποψη αυτή. Η οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα νοικοκυριά, οι αυξήσεις των τιμών, αλλά και η απειλή της ανεργίας, δεν επιτρέπουν στους Έλληνες τον προγραμματισμό «μεγάλων αγορών». Το 52% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι η περίοδος αυτή δεν είναι κατάλληλη για «μεγάλες αγορές», όπως έπιπλα ή ηλεκτρικές συσκευές, το 88% αποκλείει την αγορά αυτοκινήτου στο εγγύς μέλλον, ενώ το 89% δε σκέφτεται να επενδύσει χρήματα για την απόκτηση δικού του σπιτιού μέσα στον επόμενο χρόνο. Κι αυτό βέβαια δεν είναι καθόλου παράλογο αν σκεφτούμε ότι το 59% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι ίσα-ίσα τα βγάζουν πέρα με το εισόδημά τους, ενώ ένα 7% ξοδεύει από χρήματα που έχει αποταμιεύσει στο παρελθόν και ένα 4% βάζει χρέη για να επιβιώσει. Τέλος, ακατάλληλη για αποταμιεύσεις θεωρείται από τους Έλληνες η περίοδος αυτή. Η εξέλιξη των οικονομικών δεικτών και η γενικότερη οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών δεν αφήνει κανένα περιθώριο για αποταμίευση. Το 81% των ερωτώμενων υιοθετούν την άποψη αυτή, ενώ το 72% θεωρεί ότι δε θα έχει τη δυνατότητα ούτε μέσα στους επόμενους 12 μήνες ν’ αποταμιεύσει κάποιο σημαντικό χρηματικό ποσό.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr