Η εποχή φαίνεται πως είναι κάτι παραπάνω από ακατάλληλη για shopping therapy και οι υπερβολές σε «πολυτελή» είδη ρουχισμού φαντάζουν προκλητικές. Έτσι η οικονομική κρίση είναι έτοιμη να χτυπήσει και την πόρτα των καταστημάτων λιανικής ένδυσης της χώρας μας. Οι επιχειρηματίες τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής και απεύχονται τα χειρότερα, ενώ οι μήνες που ακολουθούν με την περίοδο των Χριστουγέννων και στη συνέχεια την περίοδο των εκπτώσεων θα είναι καθοριστικοί.
«Μέχρι στιγμής δεν έχει παρατηρηθεί κάποια μείωση στις πωλήσεις, επισημαίνει η κα Μάρα Κωλέττη της εταιρίαςArtisti Italiani, «Είναι όμως νωρίς ακόμη, είναι κάτι που περιμένουμε να συμβεί μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο.»
«Κάποια μείωση στις πωλήσεις δεν υπάρχει ακόμη, αυτό που υπάρχει είναι μείωση της προσδοκίας αύξησής τους», διευκρινίζει και ο κ. Γιώργος Γλου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Puma. «Εμείς στοχεύουμε στους καταναλωτές που αναζητούν πιο οικονομικές λύσεις και ιστορικά σε δύσκολες οικονομικές περιόδους καταστήματα όπως το δικό μας, αντιμετωπίζουν μικρότερο πρόβλημα σε σχέση με τους άλλους, ίσως μάλιστα και μια μικρή αύξηση. Όμως αυτή τη φορά τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως δύσκολα και επικίνδυνα. Δεν είναι απλώς ότι τα νοικοκυριά δεν έχουν λεφτά, είναι και χρεωμένα. Είμαστε ένα βήμα πιο κάτω. Οι επόμενοι 3-4 μήνες είναι οι πιο κρίσιμοι για το τι μέλλει γενέσθαι. Αν ξεπεράσουμε αυτή την κρίση τότε ίσως στρώσουν τα πράγματα, όμως τα πράγματα δε φαίνεται να είναι και τόσο ευοίωνα.»
Από την πλευρά του ο κ. Τόνι Βεράχα, μέτοχος της εταιρίας Diesel, σημειώνει ότι σαφέστατα το τελευταίο δίμηνο υπάρχει μια μείωση κοντά στο 6%. «Το τι θα γίνει στο μέλλον εξαρτάται από το πώς θα κινηθεί ο πληθωρισμός, αν θα υπάρχουν αυξήσεις. Γεγονός είναι πάντως ότι ο κόσμος είναι σε μια δύσκολη περίοδο και ο ρουχισμός δεν είναι είδος πρώτης ανάγκης, οπότε αναγκαστικά είναι κάτι που το περιορίζει.»
Όσον αφορά το αν η κρίση θα ωφελήσει εταιρίες με πιο οικονομικά είδη ρουχισμού, ο κ. Βεράχα είναι κατηγορηματικός. «Η κρίση δεν πρόκειται να βοηθήσει κανέναν. Ο κόσμος άλλωστε δεν ψωνίζει πλέον ρούχα απλά για να ζεσταθεί, αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, θα πάρουμε κάτι επειδή μας αρέσει. Η τάση που παρατηρείται είναι μια στροφή του καταναλωτικού κοινού στο επώνυμο και ποιοτικό ρούχο.»
Νεκταρία Σταμούλη
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr