Αναλυτικότερα, το Α' Εξάμηνο του 2008 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 86,75 εκατ. Ευρώ έναντι 77,53 εκατ. Ευρώ το Α' Εξάμηνο του 2007 παρουσιάζοντας αύξηση 11,9%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 19,18 εκατ. Ευρώ από 20,69 εκατ. Ευρώ (μείωση 7,3%)
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στην αγορά της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, όπου ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 66,87 εκατ. Ευρώ έναντι 57,67 εκατ. Ευρώ το Α' Εξάμηνο 2007 (αύξηση 15,94%) παρά τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων σε ποσοστό 5,17%. Η σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών είχε ως αποτέλεσμα να αντισταθμιστεί η αύξηση στο κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων από την άνοδο της τιμής των καυσίμων για τη συγκεκριμένη αγορά.
Τέλος, στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η αύξηση του μεταφορικού έργου ανά δρομολόγιο σε επιβάτες και φορτηγά αυτοκίνητα στην αγορά της Αδριατικής θάλασσας, όπου ο κύκλος εργασιών του Blue Horizon, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, παρέμεινε περίπου σταθερός παρά την μείωση των δρομολογίων του πλοίου κατά 14,84% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Το EBITDA του Ομίλου καθώς και τα αποτελέσματα μετά από φόρους μειώθηκαν παρά την αύξηση των εσόδων. Ο κύριος λόγος αυτής της εξέλιξης είναι η αλματώδης αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, που ανήλθε σε περίπου 60% για το καύσιμο τύπου IFO 380 Cst χαμηλού θείου. Τα συνολικά έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά Ευρώ 8,7 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον Όμιλό μας κατά τη διάρκεια του Α' Εξαμήνου του 2008 ήταν:
Στις 4 Ιανουαρίου 2008 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Υποχρεωτικής Δημόσιας Πρότασης της MIG SHIPPING S.A. προς τους μετόχους της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε., βάσει των οποίων η MIG SHIPPING S.A., η MARFIN INVESTMENT GROUP Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ και η ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ κατείχαν συνολικά μετοχές που αντιπροσώπευαν ποσοστό 84,45% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.
Η Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρίας στις 19 Μαΐου 2008 ενέκρινε την καταβολή μερίσματος 0,08 Ευρώ ανά μετοχή. Η καταβολή του μερίσματος άρχισε στις 23 Ιουνίου 2008.
Στις 25 Μαΐου 2008 η Blue Star Ferries, παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις στις τιμές του πετρελαίου, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να μην προβεί σε καμία απολύτως αύξηση στους ναύλους της Ακτοπλοΐας, για ολόκληρο το διάστημα της καλοκαιρινής σαιζόν, διατηρώντας σταθερές τις τιμές που ισχύουν και έχουν ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο του 2007.
Στις 28 Μαΐου η Εταιρία ανακοίνωσε τη διακοπή της σύνδεσης Rosyth, Σκωτίας - Zeebrugge, Βελγίου στη Βόρεια Θάλασσα από τη 14η Σεπτεμβρίου 2008. Το πλοίο Blue Star 1 θα μεταδρομολογηθεί στις γραμμές Δωδεκανήσων και Κυκλάδων κατά τη νέα δρομολογιακή περίοδο 2008-2009.
Στις 27 Ιουνίου το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας, αποφάσισε να προτείνει προς τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, τη συγχώνευση με απορρόφηση της Εταιρίας από την Attica Α.Ε. Συμμετοχών. Ημερομηνία κατάρτισης του Ισολογισμού Μετασχηματισμού ορίστηκε η 30η Ιουνίου 2008.
Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου για το Α΄ Εξάμηνο ανήλθε σε 1.688.745 επιβάτες, 231.226 Ι.Χ. οχήματα και 81.496 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο εκτελέστηκαν 4,7% λιγότερα δρομολόγια και το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 5,4% στους επιβάτες, 5,8% στα Ι.Χ. οχήματα και παρέμεινε σταθερό στα φορτηγά αυτοκίνητα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr