Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΡΙΣΜΑ ΑΝΑ ΜΕΤΟΧΗ ΕΥΡΩ 0,09
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. με ικανοποίηση ανακοινώνει ότι ο Όμιλος πέτυχε κατά τη χρήση 2007, να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τον κύκλο εργασιών και το ήδη εξαιρετικό λειτουργικό αποτέλεσμα της προηγούμενης χρήσης παρά την αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 168,13 εκατ. έναντι Ευρώ 141,16 εκατ. την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 19,1%. Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 44,31 εκατ. από Ευρώ 40,83 εκατ. (αύξηση 8,5%) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Mειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ., έναντι Κερδών ύψους Ευρώ 21,76 εκατ. τη χρήση 2006 (μείωση 1,4%).
Συνέπεια των αποτελεσμάτων της Εταιρίας και του Ομίλου, της πορείας της τρέχουσας χρήσης και τις εν γένει εξελίξεις του οικονομικού περιβάλλοντος και της αγοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση, να διανεμηθεί μέρισμα ποσού ? 0,09 ανά μετοχή. Το συνολικό ποσό του προτεινόμενου μερίσματος προς διανομή ανέρχεται σε Ευρώ 9,45 εκατ.
Τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου για τη χρήση 2007 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος είναι:
Σε χιλιάδες Ευρώ 2007 2006 Δ%
(πλην των δρομολογίων)
Εκτελεσθέντα δρομολόγια 4.393 4.139 +6,1%
Κύκλος εργασιών 168.131 141.160 +19,1%
Κέρδη προ Φόρων, Χρημα/κών,Επενδυτικών Αποτελεσμάτων
& Αποσβέσεων (EBITDA) 44.312 40.834 +8,5%
Κέρδη μετά από Φόρους & Δικαιώματα Μειοψηφίας 21.451 21.763 -1,4%
Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται από όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος και ιδιαίτερα από τη γραμμή της Δωδεκανήσου, λόγω της δρομολόγησης του πλοίου Διαγόρας (το οποίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006) για πρώτη φορά καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, η μεταδρομολόγηση του Blue Star 1, από την Αδριατική στη Βόρεια θάλασσα, στις 29 Ιανουαρίου 2007, συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων. Όσον αφορά τις γραμμές των Κυκλάδων, όπου δρομολογούνται τα τέσσερα από τα οκτώ πλοία του Ομίλου, σημειώθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της μεσοσταθμικής αύξησης του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα.
Η λειτουργική κερδοφορία στην Ελληνική Ακτοπλοΐα διατηρήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (Ευρώ 35,65 εκατ. το 2007 έναντι Ευρώ 35,88 εκατ. το 2006) παρά την αύξηση του μεταφορικού έργου και του κύκλου εργασιών. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στο υψηλό κόστος των καυσίμων, καθώς και στο εκτεταμένο πρόγραμμα εργασιών συντήρησης και επισκευών των πλοίων που συνετελέσθη το 2007. Η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας σε επίπεδο Ομίλου σε σχέση με το 2006 προέκυψε από την ορθή, όπως απέδειξαν τα γεγονότα, απόφαση της Διοίκησης να αφήσει ένα πλοίο, το Blue Horizon, στη γραμμή της Αδριατικής και να μεταδρομολογήσει το Blue Star 1 στη Βόρεια θάλασσα. Αθροιστικά το λειτουργικό αποτέλεσμα των δύο πλοίων ήταν σαφώς βελτιωμένο στη χρήση 2007 έναντι της χρήσης 2006 παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς.
Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ. ελαφρώς μειωμένα έναντι των Ευρώ 21,76 εκατ. της χρήσης 2006. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται, πέραν των παραγόντων που αναφέρθηκαν ανωτέρω, στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω της σημαντικής αύξησης των επιτοκίων που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του έτους και των αρνητικών συναλλαγματικών διαφορών που προέκυψαν, στην αύξηση των αποσβέσεων λόγω της προσθήκης στο στόλο του πλοίου Διαγόρας, και στο γεγονός ότι τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2006 περιλάμβαναν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων ύψους Ευρώ 1,3 εκατ. περίπου που δεν υπάρχει στη χρήση 2007.
Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διαθέτει υψηλά ταμιακά διαθέσιμα και ταμια