Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Σύμφωνα με έκθεση της Ε.Ε. περισσότερα από 5.300 μικρότερα πλοία, τα οποία εκπέμπουν περίπου 11 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως, δεν καλύπτονται επί του παρόντος από την υφιστάμενη νομοθεσία.
Η ένταξη αυτών των πλοίων θα μπορούσε να αυξήσει τις εκπομπές που καλύπτονται από τη νομοθεσία κατά περίπου 9%, ενώ ο αριθμός των ρυθμιζόμενων πλοίων θα αυξανόταν κατά περίπου 42%, ανέφερε η Επιτροπή.
Στο πλαίσιο της δέσμευσης της Επιτροπής να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση, η ανάλυση εξέτασε το διοικητικό κόστος των διαδικασιών MRV.
Το επαναλαμβανόμενο ετήσιο διοικητικό κόστος που σχετίζεται με το MRV για τα μικρότερα πλοία προβλέπεται να είναι παρόμοιο, αν όχι ελαφρώς υψηλότερο, σε σχέση με τα μεγαλύτερα πλοία.
Κατά συνέπεια, η ισορροπία μεταξύ διοικητικού κόστους και πρόσθετων παρακολουθούμενων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου είναι λιγότερο ευνοϊκή για τα μικρότερα πλοία.
Η έκθεση σημειώνει ότι η καθαρή παρούσα αξία των πρόσθετων διοικητικών δαπανών για τις εταιρείες και τις αρμόδιες αρχές είναι υψηλότερη από τη χρηματική αξία των εξοικονομήσεων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που αποδίδονται αποκλειστικά στον κανονισμό MRV στη ναυτιλία.
Ωστόσο, η ανάλυση υποδηλώνει ότι αυτά τα ευρήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν αν ληφθούν υπόψη οι εξοικονομήσεις εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την πιθανή ενσωμάτωση των μικρότερων πλοίων σε άλλες πολιτικές μετριασμού των εκπομπών, όπως το ΣΕΔΕ της ΕΕ και το FuelEU. Επιπλέον, η αξιολόγηση αυτών των πιθανών πρόσθετων οφελών θα εξεταστεί στο πλαίσιο της αναθεώρησης της Οδηγίας ΣΕΔΕ της ΕΕ το 2026.
Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που σχετίζονται με:
Αν και ο κανονισμός MRV για τη ναυτιλία δεν επιβάλλει άμεσα όρια εκπομπών ή πρακτικές μείωσης εκπομπών, η εκθεση της ΕΕ εκτιμά ότι η επέκταση του πεδίου εφαρμογής του MRV αναμένεται να οδηγήσει σε άμεσες μειώσεις ενέργειας και εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου λόγω της δυνατότητας των δεδομένων MRV να ξεπεράσουν ορισμένα από τα υπάρχοντα εμπόδια της αγοράς, διευκολύνοντας την υιοθέτηση τεχνικών και επιχειρησιακών βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης.