Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα διαθέσιμα νούμερα της ΕΛΣΤΑΤ τον Οκτώβριο του 2024 τα φορτηγά πλοία έσπασαν το ψυχολογικό φράγμα των 10 εκατ. κόρων δεδομένου ότι υπό την γαλανόλευκή ταξίδευαν 356 φορτηγά πλοία ολικής χωρητικότητας 9,82 εκατ. κόρων έναντι 501 φορτηγών πλοίων ολικής χωρητικότητας 16,34 εκατ. κόρων που ήταν το 2014.
Απώλειες, αλλά μικρότερης έντασης, κατέγραψαν και τα υπό Ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια, καθώς στα τέλη του 2014 υπήρχαν 521 τέτοια πλοία στο εθνικό νηολόγιο χωρητικότητας 27 εκατ. τόνων έναντι 416 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 24,9 εκατ. κόρων που υπήρχαν τον Οκτώβριο του 2024.
Εξάλλου τον Οκτώβριο του 2024 υπήρχαν στο εθνικό νηολόγιο 1.045 επιβατηγά πλοία (διαφόρων τύπων, άνω των 100 κόρων), ολικής χωρητικότητας 1,35 εκατ. κόρων, έναντι 833 πλοίων, ολικής χωρητικότητας 1,4 εκατ. κόρων που υπήρχαν το 2014.
Σύμφωνα με τις αναλύσεις των Lloyd’s, η οποία αφορά σε πλοία άνω των 1.000 κόρων το εθνικό νηολόγιο της χώρας κατείχε το περασμένο έτος την ένατη θέση της στην κατάταξη των μεγαλύτερων σημαιών του κόσμου με την δύναμη του να συρρικνώνεται για άλλη μια χρονιά.
Συγκεκριμένα ο Ελληνικός στόλος μειώθηκε κατά 4,2% φθάνοντας στα 33,3 εκατ. κόρους με αποτέλεσμα να κλείνει συνεχώς η ψαλίδα από την Ιαπωνία που ήταν δέκατη στην κατάταξη, με την υποσημείωση ότι ο ιαπωνικός στόλος εμπορικών πλοίων διατηρεί σταθερά μια αναπτυξιακή τάση από το 2020 μέχρι και τώρα.