Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Εξάλλου, και οι απόσυρση παλαιότερων μονάδων κινήθηκε και αυτή σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα καθώς εκτός αγοράς βρέθηκαν πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,7 εκατ. τόνων dw με αποτέλεσμα να αυξηθεί στην διάρκεια του 2024 ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2023.
Τα πλοία κλάσης Aframax και Suezmax σημείωσαν αύξηση χωρητικότητας 0,5% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, η διαθέσιμη χωρητικότητα των VLCC μειώθηκε κατά 0,2% καθώς μόλις δύο πλοία της κατηγορίας αυτής αποσύρθηκαν από την αγορά, ενώ δεν εισήλθε σε αυτήν κανένα νέο πλοίο.
Επίσης ο συνδυασμός των χαμηλών επιπέδων απόσυρσης που καταγράφεται στην διάρκεια των τελευταίων δύο ετών με την ελάχιστη προσθήκη νέας χωρητικότητας έχει οδηγήσει τη μέση ηλικία των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου στα 12,8 έτη, το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί στην διάρκεια των τελευταίων 26 ετών.
«Τα χαμηλά επίπεδα παραδόσεων και η πτώση της απόσυρσης παλαιότερων μονάδων προκαλούν τη σημαντική γήρανση του στόλου των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, οι υψηλότεροι ναύλοι των νεότευκτων που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, μπορούν να επιταχύνουν τόσο την ανανέωση όσο και την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του στόλου τα επόμενα χρόνια, ειδικά εάν τα παλαιότερα πλοία ανακυκλώνονται ταυτόχρονα», καταλήγει ο Rasmussen.