Ο ΙΜΟ, αναφέρει ο BV, δεν έχει συγκεκριμένους κανονισμούς ή κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση συστημάτων αιολικής πρόωσης και η εγκατάσταση και η λειτουργία συστημάτων αιολικής πρόωσης εξακολουθούν να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες για τα μηχανοκίνητα πλοία.
Αυτό το κενό αποτρέπει τους διαχειριστές πλοίων από την επιλογή του ανέμου, αντί του άνθρακα καθώς η απουσία κανονιστικού πλαισίου δεν τους επιτρέπει να υπολογίσουν πώς μια επένδυση στην αιολική πρόωση τι μεγαλύτερο κέρδος προσφέρει σε σύγκριση με την ενσωμάτωση των νέων κανονισμών.
Όπως τονίζουν τα στελέχη του BV «η συμπερίληψη της αιολικής πρόωσης στο FuelEU Maritime είναι ένα σημαντικό βήμα για την αναγνώριση των τεχνολογιών αιολικής πρόωσης ως μορφής πρόωσης.
Ωστόσο, χωρίς διεθνή ρύθμιση, υπάρχει μικρό κίνητρο για τη βιομηχανία να επενδύσει στην τεχνολογία αιολικής πρόωσης. Η συνεργασία μεταξύ των φορέων της βιομηχανίας και των ρυθμιστικών φορέων είναι ζωτικής σημασίας για την πρόοδο αυτής της τεχνολογίας».
Μια βασική πρόκληση είναι η ρύθμιση της ασφάλειας, καθώς η SOLAS δεν εφαρμόζεται σε πλοία που δεν προωθούνται από μηχανές, επομένως ο ορισμός του ιστιοφόρου σκάφους για τους σκοπούς της SOLAS είναι ασαφής.
Οι απαιτήσεις ευστάθειας και οι υπολογισμοί του ανέμου δεν ορίζονται συγκεκριμένα για ισχύ πανιών και τα σκάφη με πανιά μπορεί να χρειάζονται αντίθετο έρμα και τροποποιημένο κατακόρυφο κέντρο βάρους.
Τα συστήματα πανιών εισάγουν επίσης μεγάλα τυφλά σημεία, ζώνες παρεμβολής ραντάρ και παρεμπόδιση των φώτων πλοήγησης.
Τα πλοία που είναι εξοπλισμένα με πανιά έχουν επίσης διαφορετικά χαρακτηριστικά ελιγμών, ειδικά σε ισχυρούς ανέμους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr