Ένα σημαντικό μέρος των σημερινών πλοίων θα είναι άνω των δύο δεκαετιών τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με νέα έκθεση της ελληνικής Xclusiv Shipbrokers.
«Αυτός ο γερασμένος στόλος παρουσιάζει μια πληθώρα προβλημάτων, από την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα έως την περιβαλλοντική βιωσιμότητα», γράφουν οι ερευνητές της Xclusiv στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή τους, θέτοντας το ερώτημα πόσο μεγάλο μέρος του παγκόσμιου εμπορικού στόλου θα μπορέσει να ανταποκριθεί στους πράσινους στόχους που έχει θέσει για το 2030 ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.
Στον τομέα των χύδην φορτηγών πλοίων, σχεδόν το 30% του σημερινού στόλου, τόσο από πλευράς πλοίων όσο και από πλευράς χωρητικότητας, θα είναι άνω των 20 ετών μέχρι το 2030, σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv, με τα μεγαλύτερα πλοία να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη γήρανση.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων βιώνει, επίσης, μια παρόμοια διαδικασία γήρανσης. Περίπου το 48% του σημερινού στόλου δεξαμενόπλοιων σε όρους dwt θα είναι άνω των 21 ετών το 2030.
Ούτε οι στόλοι εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου είναι απρόσβλητοι από αυτή την τάση γήρανσης, παρά τις τεράστιες παραγγελίες και στους δύο τομείς, αυτήν τη δεκαετία.
Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, περίπου το 42% του στόλου θα είναι άνω των 21 ετών το 2030, ενώ το 49% του σημερινού στόλου εμπορευματοκιβωτίων, σε όρους πλοίων και teu, θα είναι άνω των 21 ετών, σύμφωνα με την Xclusiv.
Οι αναλυτές εμπορευματοκιβωτίων της Alphaliner σημειώνουν ότι σήμερα, οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να διαχειρίζονται 683 πλοία ηλικίας 20 ετών και άνω, τα οποία αντιπροσωπεύουν χωρητικότητα άνω των 2,6 εκατ. teu.
Υποθέτοντας τα 25 χρόνια ως τη συνήθη εμπορική διάρκεια ζωής ενός φορτηγού πλοίου, οι αριθμοί αυτοί υποδηλώνουν ότι οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το 44% του συνδυασμένου βιβλίου παραγγελιών τους μόνο για την αντικατάσταση των παλαιότερων πλοίων που βρίσκονται σε υπηρεσία, παρά για ανάπτυξη.
Η πλατφόρμα διαχείρισης κινδύνων RightShip, αυτήν την εβδομάδα, ανακοίνωσε μια αλλαγή στο όριο ηλικίας, όσον αφορά την επιθεώρηση πλοίων, για τους γερασμένους τομείς του ξηρού χύδην φορτίου και του γενικού φορτίου.
Επικαλούμενη «τις εξελισσόμενες συνθήκες της αγοράς και τους συνεχιζόμενους κινδύνους για την ασφάλεια», η RightShip ανακοίνωσε ότι το ηλικιακό όριο για την επιθεώρηση των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου και γενικού φορτίου θα αλλάξει από 14 σε 10 έτη.
«Καθώς αντιμετωπίζουμε προκλήσεις που συνδέονται με τη γήρανση του στόλου, πρέπει να προσπαθήσουμε συλλογικά για την ασφάλεια και τη διαφάνεια σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε ο Steen Lund, διευθύνων σύμβουλος της RightShip.
Η μακροβιότητα αποδείχθηκε το κυρίαρχο θέμα στο Maritime CEO Forum του περασμένου μήνα, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Fullerton στη Σιγκαπούρη, με πολλούς συμμετέχοντες να συμφωνούν ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να χαλαρώσουν τους περιορισμούς τους στη ναύλωση παλαιότερων μονάδων.
Καθώς προχωρά η δεκαετία του 2020, διαφαίνεται μια σαφής συμφόρηση για ορισμένους γερασμένους ναυτιλιακούς τομείς που πρέπει να ανανεώσουν τους στόλους τους, αλλά έρχονται αντιμέτωπο με πολυάσχολα ναυπηγεία, γεμάτα παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων μεταφοράς αερίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr