Τονίζει επίσης ότι η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
Σε σημερινή ανακοίνωση της η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) διατυπώνει σειρά θέσεων την υιοθέτηση των οποίων θεωρεί ως απαραίτητη προϋπόθεση ώστε οι ευρωπαίοι εφοπλιστές να υποστηρίξουν την ενσωμάτωση των καθαρών καυσίμων στη βιομηχανία.
Το πακέτο «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του ΙΜΟ για τη στρατηγική για τα αέρια του θερμοκηπίου έχουν θέσει σαφείς στόχους ώστε η ναυτιλία να φτάσει στο μηδέν έως το 2050. Για την επίτευξη των ευρωπαϊκών και διεθνών κλιματικών στόχων, η ναυτιλία χρειάζεται επειγόντως προτεραιότητα πρόσβασης σε καθαρά καύσιμα. επαρκείς ποσότητες και σε προσιτές τιμές.
Η έκθεση Ντράγκι προσδιορίζει την ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα ως προτεραιότητα για την ΕΕ, προειδοποιώντας ότι διαφορετικά το κόστος για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της θα είναι σημαντικό.
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης τη σημαντική διαφορά τιμών μεταξύ των συμβατικών και των καθαρών καυσίμων, τα οποία για τη ναυτιλία μπορεί να είναι έως και πέντε φορές πιο ακριβά.
Η ναυτιλία αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από άλλους τρόπους μεταφοράς για πρόσβαση σε καθαρά καύσιμα, ιδίως προηγμένα βιοκαύσιμα και ηλεκτρονικά καύσιμα.
Για να επιταχυνθεί η παραγωγή και η απορρόφηση καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες διατύπωσαν τις ακόλουθες συστάσεις:
Χρησιμοποιήστε τα έσοδα του EU ETS για να γεφυρώσετε το χάσμα τιμών μεταξύ καθαρών και συμβατικών καυσίμων, ιδίως μέσω ειδικών προσκλήσεων για ναυτιλία στο πλαίσιο του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ, και προσαρμοσμένων μηχανισμών όπως Auctions-as-a-Service ή Grant-as-a-Service.
Ενίσχυση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία ενισχύοντας τις διατάξεις του Κανονισμού FuelEU Maritime και του RED III με την εισαγωγή εντολής στους προμηθευτές καυσίμων να παράγουν στην ΕΕ τουλάχιστον το 40% των καυσίμων πλοίων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τους στόχους FuelEU Maritime.
Θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη ναυτιλία σε καθαρά καύσιμα, όπως προτείνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής για τον στόχο για το κλίμα για το 2040.
Ανάπτυξη ενεργειακών κόμβων και παροχή ασφάλειας. Οι υποδομές αποτελούν προϋπόθεση για την απελευθέρωση των ανθρακούχων εκπομπών του ναυτιλιακού τομέα.
Σύμφωνα με την επερχόμενη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική, η πρόσκληση παραγωγής 40% για καθαρά καύσιμα στην Ευρώπη θα πρέπει να μεταφραστεί σε συγκεκριμένες απαιτήσεις για λιμενική υποδομή, καθώς και σε επενδύσεις για τη μετατροπή των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμένων σε ενεργειακούς κόμβους.
«Η έκθεση Ντράγκι»,αναφέρει η ECSA, “υπογραμμίζει ότι η ναυτιλία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και απαιτεί ετήσιες επενδύσεις σχεδόν 40 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Χρειαζόμαστε όλα τα χέρια στο κατάστρωμα για να καλύψουμε το τεράστιο χάσμα τιμών μεταξύ συμβατικών και καθαρών καυσίμων που μπορεί να είναι έως και πέντε φορές ακριβότερα.
Η ενεργειακή μετάβαση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Ευρώπη να αυξήσει τις επενδύσεις σε καθαρή τεχνολογία και καύσιμα και να ενισχύσει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του κλάδου μας.
Ζητάμε στόχο παραγωγής 40% για καθαρά καύσιμα ναυτιλίας στην Ευρώπη, σύμφωνα με το σημείο αναφοράς του νόμου περί Net-Zero Industry Act», καταλήγει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr