Όπως είναι ήδη γνωστό, η εμπορική ένωση των εταιριών διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων CLIA σε ανακοίνωση της η οποία εκδόθηκε λίγες μέρες μετά τις σχετικές ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Θεσσαλονίκη κάλεσε την κυβέρνηση να μην προβεί στην άμεση εφαρμογή του μέτρου το 2025 αλλά από το 2026. Κι αυτό διότι το 2025 το κόστος του μέτρου αυτού θα το επιβαρυνθούν οι εταιρίες, ενώ το 2026 θα το επιβαρυνθεί ο επιβάτης καθώς θα συμπεριληφθεί στο «πακέτο» που θα «ψωνίσει».
Η κυβέρνηση ωστόσο αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή του μέτρου καθώς από τους πρώτους υπολογισμούς εκτιμάται ότι είναι ικανό να επιφέρει στα δημόσια ταμεία περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιπτώσεις της Σαντορίνης και της Μυκόνου όπου το έσοδο των δύο νησιών από τις στρατιές των τουριστών που επιβιβάστηκαν στα νησιά από κρουαζιερόπλοια είναι σχεδόν αμελητέο.
Κατά την διάρκεια του 2023 στην Σαντορίνη επιβιβάστηκαν 1.298.968 επιβάτες κρουαζιέρας οι οποίοι πλήρωσαν 0,32 ευρώ λιμενικά τέλη αποφέροντας στο νησί το ποσό των 415.669,76 ευρώ (!)
Επίσης την ίδια περίοδο στη Μύκονο επιβιβάστηκαν 1.192.822 επιβάτες κρουαζιέρας αποφέροντας στο νησί το ποσό των 381.703,04 ευρώ (!)
Με βάσει τα νέα δεδομένα το συνολικό έσοδο της Σαντορίνης με τον ίδιο αριθμό επισκεπτών θα ανέλθει στα 25,9 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογο θα είναι και το ύψος των εσόδων της Μυκόνου και κατ΄επέκταση και των υπολοίπων νησιών προορισμών.
Το ενθαρρυντικό είναι πως η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην άμεση εφαρμογή του μέτρου σε συνδυασμό με σειρά περιορισμών που θα θέσει στον αριθμό επισκεπτών στα νησιά θέτοντας ως μέγιστο, στα νησιά με υψηλό τουριστικό προφίλ, τους 8.000 επισκέπτες την ημέρα.
Ταυτόχρονα δεσμεύεται πως ένα μεγάλο μέρος των εσόδων αυτών θα κατευθυνθεί προς τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών, όπως ζητεί ο κλάδος.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr