Η μελέτη εκδόθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT), μια ΜΚΟ από την Ουάσιγκτον, και αποτελεί την πρώτη πανεθνική διαλογή εκπομπών στα αμερικανικά λιμάνια για τα πλοία που βρίσκονται δεμένα. Χρησιμοποιώντας το μοντέλο συστηματικής αξιολόγησης των εκπομπών των πλοίων του ICCT και τα δεδομένα του αυτόματου συστήματος αναγνώρισης (AIS), η μελέτη εκτιμά τη ρύπανση που εκπέμπουν τα πλοία που βρίσκονται στο λιμάνι και στη συνέχεια, προσδιορίζει τα λιμάνια των ΗΠΑ όπου οι επενδύσεις σε ηλεκτροδότηση από ξηράς θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του αέρα.
Οι εκτιμήσεις της μελέτης δείχνουν ότι ελλείψει ηλεκτροδότησης από την ξηρά, τα πλοία στην προβλήτα εξέπεμψαν περίπου 27.000 τόνους συνδυασμένων ατμοσφαιρικών ρύπων (NOX, SOX και PM10) και περισσότερους από 1,4 εκατ. τόνους CO2 το 2019 (βλ. χάρτη παρακάτω). Από τους 129 λιμένες που εξετάστηκαν σε αυτήν την ανάλυση, 43 λιμένες και ομάδες λιμένων υψηλής προτεραιότητας συμπίπτουν με τμήματα της χώρας με χαμηλότερο εισόδημα και περιοχές που δεν πληρούν τα πρότυπα ποιότητας του αέρα που έχει θέσει η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ.
Το έγγραφο προβάλλει ισχυρά επιχειρήματα για την τροφοδοσία των πλοίων από την ξηρά, δηλαδή τη σύνδεση των δεμένων πλοίων στο τοπικό ηλεκτρικό δίκτυο και την απενεργοποίηση των βοηθητικών τους μηχανών που διαφορετικά θα έκαιγαν ορυκτά καύσιμα για την τροφοδοσία βασικών λειτουργιών και θα εξέπεμπαν αέρια του θερμοκηπίου και ατμοσφαιρικούς ρύπους.
Πρόκειται για μία αρκετά εύκολη κίνηση, όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών
«Οι λιμένες των ΗΠΑ μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαθέσιμη κρατική χρηματοδότηση για την εγκατάσταση λιμενικού εξοπλισμού μηδενικών εκπομπών, την ανάπτυξη σχεδίων παρακολούθησης της ποιότητας του αέρα ή τη διενέργεια απογραφών εκπομπών, για πιο εξατομικευμένες εκτιμήσεις εκπομπών από ό,τι παρέχει ο εθνικός έλεγχος», αναφέρει η μελέτη της ICCT.
Σχολιάζοντας την έκθεση, ο Δρ Tristan Smith, αναπληρωτής καθηγητής ενέργειας και ναυτιλίας στο Ινστιτούτο Ενέργειας του UCL, δήλωσε στο Splash: «Η έρευνα αυτή κάνει μια πειστική υπόθεση για τα λιμάνια των ΗΠΑ και υποστηρίζει παρόμοιες μελέτες που έχουν διεξαχθεί και εδώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο».
«Από την άποψη του κλίματος, η ελαχιστοποίηση της ζήτησης, η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, η ηλεκτροκίνηση -σε ό,τι είναι δυνατόν, τα καύσιμα που προέρχονται από υδρογόνο -για τα υπόλοιπα, είναι μέγιστης αξίας για τη ναυτιλία -και για άλλα τμήματα της οικονομίας- και έχουν ιδιαίτερη συνέργεια με τους στόχους ελαχιστοποίησης της ρύπανσης και των επιπτώσεών της στην υγεία», πρόσθεσε.
Όλο και περισσότερα λιμάνια, σε όλο τον κόσμο, προσθέτουν εγκαταστάσεις για την ηλεκτροδότηση των πλοίων, όμως πολλοί ζητούν ακόμα μεγαλύτερες επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Splash, νωρίτερα φέτος, ο Jens Martin Jensen, διευθύνων σύμβουλος της Athenian Tankers, σχολίασε: «Απλώς απορώ γιατί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ή άλλοι κυβερνητικοί φορείς δεν έχουν καταστήσει την παροχή ρεύματος από ξηράς υποχρεωτική εδώ και πολύ καιρό, καθώς πρόκειται για ένα τόσο «χαμηλό φρούτο» στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών».
Το Ίδρυμα ShoreX είναι ένας οργανισμός αποφασισμένος να κάνει τη διαφορά και να πιέσει για μεγαλύτερες εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηράς. Εκπρόσωπος της οργάνωσης, η οποία πρόκειται να λειτουργήσει επίσημα στις αρχές του επόμενου έτους, δήλωσε στο Splash: «Η ενέργεια από την ξηρά υπάρχει στον δημόσιο χώρο για πάνω από 30 χρόνια και τα πολεμικά πλοία, σε όλο τον κόσμο, χρησιμοποιούν την ενέργεια από την ξηρά εδώ και 50 χρόνια. Ενώ, πριν από μερικά χρόνια, η τιμή του εξοπλισμού και της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές καθιστούσε την επένδυση δύσκολο να δικαιολογηθεί οικονομικά, σήμερα, με την επιφύλαξη της χρήσης του λιμένα, έχει γίνει μια πραγματική επιχειρηματική υπόθεση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr