Κατά τη διάρκεια των ελέγχων, οι μη συμμορφώσεις θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα την καταγραφή ανεπάρκειας, οδηγίες για τη διόρθωση του πλοιάρχου ή ακόμη και την κράτηση του σκάφους.
Τα αποτελέσματα της εκστρατείας θα παρουσιαστούν στα διοικητικά όργανα και των δύο Μνημονίων και ενδεχομένως θα υποβληθούν στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Η εκστρατεία έρχεται σε μια εποχή που οι νέες περιπτώσεις εγκατάλειψης πληρώματος φαίνεται ότι θα σπάσουν τα ετήσια ρεκόρ για άλλη μια φορά φέτος, με τις διεθνείς ρυθμιστικές αρχές να χάνουν πώς να αντιμετωπίσουν μια από τις πιο σκοτεινές πληγές της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο – τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, του 2006, όπως τροποποιήθηκε – οι ναυτικοί πρέπει να αμείβονται τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Τα πληρώματα με αμοιβή δύο ή περισσότερων μηνών ή που δεν τους παρέχεται επαρκής τροφή, νερό και καύσιμα θεωρείται ότι έχουν εγκαταλειφθεί.
Τα στοιχεία του ΙΜΟ υπογραμμίζουν την τεράστια αύξηση των υποθέσεων εγκατάλειψης. Μέσα σε μόλις 10 χρόνια, τα γνωστά κρούσματα αυξήθηκαν από λίγο περισσότερο από δώδεκα το χρόνο σε 143 το 2023.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr