Η έκθεση, η οποία συντάχθηκε κατά παραγγελία της Lloyd's Register, υπογραμμίζει έξι κρίσιμους τομείς εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένης της data-driven συντήρησης και διαχείρισης λιμένων.
H εφαρμογή τεχνολογιών AI, όπως υποστηρίζει η έκθεση, έχει νόημα να γίνεται σε επαναλήψεις, ώστε να διασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση των κινδύνων. Για παράδειγμα, μπορεί να ξεκινήσει με τη χρήση της AI και της μηχανικής μάθησης για την αυτοματοποίηση εύκολων επαναλαμβανόμενων διαδικασιών, δίνοντας στους ανθρώπους την ευκαιρία να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετα καθήκοντα. Ένα εύκολο παράδειγμα, σύμφωνα με την Thetius, είναι η οργάνωση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
«Εξορθολογίστε τις χρονοβόρες διαδικασίες, και στη συνέχεια προχωρήστε σε μεγαλύτερα καθήκοντα πριν ασχοληθείτε με τα σοβαρά πολύπλοκα», συμβουλεύει η έκθεση, σημειώνοντας ότι «η σταδιακή εφαρμογή λύσεων AI επιτρέπει τη δοκιμή και τη βελτιστοποίηση σε κάθε στάδιο. Αυτή η προσέγγιση βοηθά στον έγκαιρο εντοπισμό πιθανών προβλημάτων και στην πραγματοποίηση των απαραίτητων προσαρμογών, χωρίς να διαταράσσονται οι διαδικασίες».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ξοδεύει το 60% του χρόνου του σε επαναλαμβανόμενες εργασίες.
Σχολιάζοντας τη νέα μελέτη, ο Mark Warner, παγκόσμιος υπεύθυνος περιεχομένου και επικοινωνίας της Lloyd's Register, δήλωσε: «Τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν ότι ο ναυτιλιακός τομέας, που συχνά θεωρείται παραδοσιακός και ανθεκτικός στις αλλαγές, αγκαλιάζει την τεχνητή νοημοσύνη με αξιοσημείωτο ενθουσιασμό. Η στροφή αυτή οδηγείται από την ανάγκη για μεγαλύτερη επιχειρησιακή αποδοτικότητα, ενισχυμένη ασφάλεια και δέσμευση για βιωσιμότητα. Οι τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης αξιοποιούνται για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών, την πρόβλεψη των αναγκών συντήρησης, τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και την αποτελεσματικότερη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας».
Την περασμένη εβδομάδα, ο Frank Coles, πρώην επικεφαλής της Wallem Group, επεσήμανε στο Splash247 ότι η τεχνητή νοημοσύνη παραμένει μάλλον αδιαφανής για πολλούς παράγοντες της ναυτιλίας.
«Πολλά από αυτά που ονομάζονται AI στη ναυτιλιακή διαφημιστική «ατάκα» είναι περισσότερο μηχανική μάθηση και όχι generative AI, που χρησιμοποιεί νευρωνικά δίκτυα για βαθιά μάθηση», έγραψε ο Coles, σημειώνοντας, παράλληλα, ότι η generative AI θα μπορούσε να διαταράξει τη ναυτιλία με τρόπους που κανείς δεν έχει σκεφτεί ακόμα.
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς αναδύονται ολοένα και πιο συναρπαστικές χρήσεις, όπως για τη βελτιστοποίηση διαδρομών, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την αποδοτικότητα των καυσίμων, τη συμμόρφωση, την προληπτική συντήρηση, τη διαχείριση φορτίων και πολλά άλλα.
Ωστόσο, εν μέσω της «διαφημιστικής εκστρατείας» για τις εφαρμογές της ΑΙ υπάρχει ανάγκη για συντονισμένες προσπάθειες για την ανάπτυξη συνεργατικών φόρουμ και πλαισίων πολιτικής στον κλάδο.
«Βλέπουμε τους πρώτους χρήστες στον τομέα της ναυτιλίας να αγκαλιάζουν την τεχνητή νοημοσύνη με διαφορετικό βαθμό αποτελεσματικότητας. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει μια τάση να κολλούν το GPT στο τέλος των ναυτιλιακών όρων και να βιάζονται να κυκλοφορήσουν εφαρμογές, καθώς οι επιχειρήσεις παίρνουν βιαστικά τις θέσεις τους στο «θέατρο» της ναυτιλιακής AI», σχολίασε ο Manish Singh, CEO της Aboutships, στο Splash, νωρίτερα φέτος. «Συχνά, αυτό συμβαίνει πρόωρα, χωρίς τη βέλτιστη αρχιτεκτονική δεδομένων και πριν από την εφαρμογή των κατάλληλων πλαισίων πολιτικής και ανθεκτικότητας».
Ο Lasse Kristoffersen, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wallenius Wilhelmsen, σημείωσε ότι «η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αρχίσει να έχει πραγματικό αντίκτυπο στη ναυτιλία και πολλές εταιρείες θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως το Copilot της Microsoft».
Η Hafnia, ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων στον κόσμο, βρίσκεται πίσω από μία από τις πιο έντονα παρακολουθούμενες κοινοπραξίες που αφορούν την foundational τεχνητή νοημοσύνη στη ναυτιλία, την Complexio.
Ο κύριος στόχος της Foundational AI είναι να καταστήσει δυνατή τη συνεργασία ανθρώπου-μηχανής, με τη σύνδεση σε όλους τους τομείς της υποδομής μιας εταιρείας και την παροχή ενός κεντρικού κόμβου, που χρησιμεύει ως το πρωταρχικό σημείο ανάλυσης και λήψης αποφάσεων. Αυτή η μετασχηματιστική προσέγγιση μεταφέρει τον ρόλο της ΑΙ από τις απομονωμένες εφαρμογές, σε ξεχωριστά τμήματα, στη δημιουργία ενός ενιαίου, ολοκληρωμένου συστήματος που ενισχύει την αποτικότητα και την παραγωγικότητα ολόκληρου του οργανισμού.
«Το 90% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ξοδεύει το 60% του χρόνου του σε επαναλαμβανόμενες εργασίες. Σε έναν κόσμο με τεχνητή νοημοσύνη, μπορούμε να το μειώσουμε σημαντικά αυτό, αυτοματοποιώντας τις εργασίες ρουτίνας, όπως η συναρμολόγηση ενός πακέτου εκκαθάρισης ενός πλοίου, και ταυτόχρονα να παρέχουμε στις ηγετικές ομάδες βελτιωμένες μακροσκοπικές απόψεις των επιχειρηματικών λειτουργιών, επιτρέποντάς τους να εντοπίζουν τομείς προς βελτίωση», σχολίασε νωρίτερα φέτος ο διευθύνων σύμβουλος της Hafnia, Mikael Skov.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr