Όπως αναφέρει ο Μάνος Κουτουλάκης σε σύντομη αναφορά στην επίσκεψη αυτή στην προσωπική του σελίδα στα κοινωνικά δίκτυα, «Η συνεργασία μας με το ΕΚΕΤΑ και το Ινστιτούτο Μεταφορών, έχει υπάρξει μέχρι στιγμής εξαιρετικά αποδοτική, καθότι η μελέτη και επιστημονική υποστήριξη τους υπήρξε καθοριστική στην τεκμηρίωση της αναγκαιότητας για ολιστική αντιμετώπιση σε θέματα διασυνδεσιμότητας των νησιών, σε συνδυασμό με την πρόκληση της πράσινης μετάβασης για την ακτοπλοΐα και τα νησιά μας.
Η πρότυπη αυτή συνεργασία», προσθέτει, «οδήγησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στη διαπραγμάτευση και τελικώς επιτυχία - για πρώτη φορά - με την DG REGIO της ΕΕ να αποδέχεται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027, την υιοθέτηση χρηματοδότησης, αφενός των νησιωτικών λιμένων με περισσότερα από 200 εκ ευρώ και αφετέρου, τη χρηματοδότηση της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας (άγονες γραμμές) για τις «πράσινες άγονες γραμμές» της ακτοπλοΐας ύψους 80 εκ ευρώ.
Η νέα μας συνεργασία που ενσωματώνεται στη νέα προγραμματική βάση του διαλόγου μεταξύ ΕΚΕΤΑ και ΥΝΑΝΠ, αφορά την ανάπτυξη προτύπου εργαλείου παρακολούθησης και διαχείρισης δεδομένων για επιλεγμένες κρίσιμες υποδομές στα νησιά μας με χρήση τεχνολογιών ψηφιακού δίδυμου (digital twin), ξεκινώντας με το παράδειγμα της Νάξου.
Η εμβληματική δράση αυτή του πρώτου ψηφιακού δίδυμου υποδομών σε νησιά , αποτελεί μέρος του Naxos Smart Island και εντάσσεται στο Master Plan της πρωτοβουλίας της ελληνικής κυβέρνησης με την Amazon Web Services (AWS).
Πολύτιμη η συνεργασία ΥΝΑΝΠ (δια της ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), με το ΕΚΕΤΑ (δια του Ινστιτούτου Μεταφορών) και του Rutgers CAIT: Center for Advanced Infrastructure and Transportation ως φορέα μεταφοράς της πλούσιας τεχνογνωσίας σε θέματα διαχείρισης υποδομών.
Η νησιωτικότητα και η νησιωτική πολιτική στην Ελλάδα αποτελεί πλέον, ζωντανό εργαστήριο για την ανάπτυξη καινοτομίας που όμως δίνει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα και ζητήματα της νησιωτικής επικράτειας σε μια εποχή όπου τα θέματα ανθεκτικότητας και κλιματικής πίεσης, σε συνδυασμό με τα εγγενή γεωγραφικά και λειτουργικά μειονεκτήματα παραμένουν ζητούμενο», καταλήγει ο Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr