Ειδικότερα ο Πειραιάς κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024 ανέβηκε μια θέση σε σχέση με το 2023 και βρέθηκε από την πέμπτη θέση στην τέταρτη έχοντας καταγράψει μείωση στην κίνηση του κατά 12,9%, έναντι μείωσης 14,2% που κατέγραψε το λιμάνι της Βαλένθια που βρέθηκε στην Πέμπτη θέση.
Συγκεκριμένα το τέρμιναλ του Πειραιά στην διάρκεια του 2023 είχε διαχειριστεί 5.100.000 κοντέινερ, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως μεταξύ του 2007 και του 2023 έχει καταγράψει 271,4% αύξηση στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Οι επιπτώσεις της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας και των σχετικών τροποποιήσεων του ναυτιλιακού δικτύου είναι ανιχνεύσιμες στη Δυτική Μεσόγειο και στις ακτές του Ατλαντικού, με το Sines, τη Βαρκελώνη και τη Βαλένθια να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη.
Η ανάπτυξη της Gioia Tauro επιταχύνθηκε το 1ο εξάμηνο του 2024, ενώ το τέρμιναλ του Algeciras δεν κατάφερε να επωφεληθεί από τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς.
Το λιμάνι του Πειραιά υπέστη μεγάλες απώλειες κυκλοφορίας λόγω της δραματικής πτώσης των διελεύσεων της Διώρυγας του Σουέζ.
Οι τερματικοί σταθμοί Freeport της Μάλτας στο Marsaxlokk σημείωσαν αύξηση της απόδοσης κατά 6% το 1ο εξάμηνο του 2024.
Οι τρεις πρώτοι λιμένες στην ΕΕ κατέγραψαν όλοι μέτριες μεταβολές στην διάρκεια του πρώτου εξάμηνο του 2024.
Το βελγικό λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ παρουσιάζει τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των 3 κορυφαίων με αύξηση 4,1% σε ετήσια βάση, σχεδόν διπλάσια από την ανάπτυξη του Ρότερνταμ, ενώ την ίδια ώρα η διακίνηση από το Αμβούργο παρέμεινε στάσιμη.
Στη Βαλτική, το λιμάνι του Γκντανσκ σημείωσε διψήφια ανάπτυξη παρά τις συνεχιζόμενες εργασίες επέκτασης τερματικού σταθμού στον κόμβο της Βαλτικής.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών αν οι τρέχουσες τάσεις συνεχιστούν καθ 'όλη τη διάρκεια του 2024, θα σημειωθούν αλλαγές στην κατάταξη των 15 κορυφαίων τέρμιναλ της ΕΕ.
Τα τέρμιναλ του το Ρότερνταμ και της Αμβέρσας θα παραμείνουν μακράν οι μεγαλύτεροι λιμένες εμπορευματοκιβωτίων στην ΕΕ. Η Βαλένθια αναμένεται να ξεπεράσει τον Πειραιά και να γίνει το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της ΕΕ το 2024.
Επίσης, η Αλτζεσίρας και το Μπρεμερχάβεν θα μπορούσαν να προσπεράσουν τον Πειραιά «σπρώχνοντας» το ελληνικό λιμάνι στην έβδομη θέση με το λιμάνι της Βαρκελώνης να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr