«Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων δεν ήταν ποτέ υπό τέτοια απειλή πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο», δήλωσε στους Financial Times ο Γκάι Πλατέν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Όταν το κάναμε για τελευταία φορά αυτό, δεν λειτούργησε»...Οι εμπορικοί πόλεμοι οδηγούν σε πόλεμο».
Ο Πλάτεν ανησυχεί ότι οι εθνικιστικές πολιτικές του Ρεπουμπλικανό υποψήφιου Τραμπ θα επιστρέψουν «με μια ισχυρή δόση εκδίκησης», προσθέτοντας ότι υπήρξε «τρομακτική» η επίσκεψη στον Λευκό Οίκο κατά την πρώτη θητεία του πρώην προέδρου το 2018 που τον άφησε «αιφνιδιασμένο».
«Υπάρχει κίνδυνος, εάν αυτό το καθεστώς επανέλθει, να δούμε ένα νέο ακόμη πιο ισχυρό προστατευτισμό», πρόσθεσε.
«Αυτό απλώς ενθαρρύνει όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο πράγμα»...Ολόκληρη η φυσική τάξη του διεθνούς δικαίου και ένα συμφωνημένο σύνολο κανόνων αρχίζει να απειλείται».
Ωστόσο, ο Platten, ο οποίος εκπροσωπεί ένα φορέα που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80 τοις εκατό του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, επέκρινε επίσης τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις να στοχεύσει την κινεζική ναυτιλία.
Η Καμάλα Χάρις, η σημερινή αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, είναι η υποψήφια για τους Δημοκρατικούς.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες «ανησυχούν πραγματικά για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών σε πλοία κινεζικής κατασκευής», είπε. «Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί»...κάτι που δεν είναι κάτι που αναγκαστικά σκέφτονται οι πολιτικοί».
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αύξησε επίσης τους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι χάλυβα, σε μια προεκλογική προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την υποστήριξη σε πρώην βιομηχανικές περιοχές.
Τον Απρίλιο, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε μια έρευνα για τις «μοναδικά επιθετικές» ενέργειες της Κίνας που είπε ότι είχαν οδηγήσει σε «στρεβλώσεις» στη ναυτιλιακή αγορά.
Η κίνηση ακολούθησε ένα αίτημα του συνδικάτου United Steelworkers που κατηγόρησε το Πεκίνο ότι χρησιμοποιεί παρεμβατικές πολιτικές για να κυριαρχήσει στη ναυπηγική βιομηχανία και το θαλάσσιο εμπόριο παγκοσμίως.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις είχε ήδη διευρύνει τις εξουσίες της ρυθμιστικής αρχής ναυτιλίας των ΗΠΑ το 2022, όταν ο πρόεδρος επέκρινε τους «ξένους μεταφορείς» που συγκρούστηκαν με Αμερικανούς εισαγωγείς κατά τη διάρκεια των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού της πανδημίας Covid-19.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr