Αυτές οι δραστηριότητες αποδίδονται κυρίως στη Ρωσία ως απόρροια της ένταξης της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ. Ωστόσο πρόκειται για μια επικίνδυνη πρακτική η οποία πλην της στρατιωτικής, προκαλεί σοβαρά προβλήματα και στην πολιτική ναυσιπλοία.
Στην πολιτική ναυσιπλοία προκαλούνται προβλήματα στην ασφαλή πλοήγηση, μεγάλες καθυστερήσεις, αύξηση των ασφαλειών, καθώς και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Όπως αναφέρουν πλοίαρχοι που ταξιδεύουν στην περιοχή οι παρεμβάσεις επηρεάζουν την ακρίβεια των συστημάτων πλοήγησης, οδηγώντας σε πιθανή εσφαλμένη δρομολόγηση, συγκρούσεις και προσάραξη σκαφών. Αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των εμπορικών πλοίων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Εξάλλου, οι διακοπές στα συστήματα πλοήγησης προκαλούν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα αποστολής, επηρεάζοντας την έγκαιρη παράδοση των εμπορευμάτων. Αυτές οι καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένο λειτουργικό κόστος και οικονομικές απώλειες για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Επίσης, ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων και η πιθανότητα απώλειας ή ζημιάς φορτίου λόγω σφαλμάτων ναυσιπλοΐας μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα ασφάλιστρα για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Η Βαλτική Θάλασσα είναι ένας κρίσιμος διάδρομος για το εμπόριο μεταξύ της Ευρώπης και άλλων περιοχών. Οι διαταραχές σε αυτόν τον τομέα μπορεί να έχουν κλιμακωτές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, επηρεάζοντας τη διαθεσιμότητα και το κόστος των αγαθών.
Η στόχευση της εμπορικής θαλάσσιας κυκλοφορίας μέσω ηλεκτρονικού πολέμου είναι μια τακτική για τη δημιουργία οικονομικής αστάθειας. Αυξάνοντας τους λειτουργικούς κινδύνους και το κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες, η Ρωσία επιδιώκει να ασκήσει οικονομική πίεση στις χώρες του ΝΑΤΟ και τους συμμάχους τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr