Σύμφωνα με το πλάνο για την ολοκλήρωση του έργου θα χρειαστούν έξι χρόνια και ο νέος ταμιευτήρας του ποταμού
Για την κατασκευή θα είναι μέρος του υπάρχοντος δικτύου τεχνητών λιμνών που κατασκευάστηκε από τα εγκαίνιά του το 1914.
Το έργο της νέας δεξαμενής εκτιμάται ότι θα κοστίσει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με επιπλέον 400 εκατομμύρια δολάρια για επενδύσεις σε γειτονικές κοινότητες.
‘Όπως είναι ήδη γνωστό ο Παναμάς πέρυσι υπέστη τη χειρότερη ξηρασία που έχει καταγραφεί στην ιστορία του η οποία είχε ως συνέπεια την μείωση και του γλυκού νερού που απαιτούνταν για τη λειτουργία των διαύλων της διώρυγας, αναγκάζοντας την διοίκηση της να μειώσει σημαντικά τις διελεύσεις των πλοίων σχεδόν κατά 50%, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις οικονομίες των κρατών της Ανατολικής Κεντρικής Αμερικής.
Καθώς η περίοδος των βροχών επιστρέφει, η διοίκηση της Διώρυγας προγραμματίζει να αυξήσει, μετά τις 5 Αυγούστου, τις καθημερινές διελεύσεις σε 35 θέσεις ανοίγοντας και τους διαύλους για τα πλοία κλάσης Neo-panamax και Panamax.
Στην διώρυγα είχε απαγορευθεί να κατασκευάσει πρόσθετες δεξαμενές νερού για την επέκτασή της, εκτός της λεκάνης απορροής της, με νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2006, αλλά η πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου επαναφέρει τη λεκάνη απορροής του Καναλιού στα αρχικά της όρια δίνοντας της επιπλέον έδαφος επέκτασης.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η επέκταση των εδαφών που ελέγχει σήμερα η διώρυγα θα απαιτηθεί η έγκριση των σχετικών έργων και από τις τοπικές κοινότητες που ζουν γύρω από τη λεκάνη του ποταμού Indio.
Για τον λόγο αυτό η διοίκηση της Διώρυγας έχει ήδη εγκρίνει έναν προϋπολογισμό ύψους 400 εκατ. δολαρίων για έργα που θα απαιτηθούν ώστε να διασφαλιστεί ότι οι τοπικές κοινότητες δεν θα επηρεαστούν από την μεταβολή της γεωγραφίας της περιοχής.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr