Συγκεκριμένα η ΔΝΠ στο πλαίσιο των Επιχειρήσεων ATALANTA και ASPIDES που έχει αναπτύξει η Ευρωπαική Ένωση για την προστασία των εμπορικών πλοίων που πλέουν στην περιοχή επισημαίνει ότι αλλάζουν άμεσα οι διαδικασίες ενημέρωσης για περιστατικά ή πιθανούς κινδύνους για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή μέτρων προστασίας.
Τα νέα μέτρα αφορούν σε όλα τα υπό Ελληνική σημαία εμπορικά πλοία που κινούνται στην Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν, τον Ινδικό Ωκεανό, την Αραβική Θάλασσα σε όλο το εύρος του Κόλπου και τα Στενά του Ορμούζ.
Με απόφαση της Ε.Ε. ενοποιούνται όλες οι διαδικασίες αναφοράς περιστατικών ή πιθανών κινδύνων. Καταργούνται τα ως τώρα διαφορετικά σημεία αναφοράς και από τούδε και στο εξής όλα τα περιστατικά θα αναφέρονται σε ένα σημείο αναφοράς. Στόχος της απόφασης αυτής είναι να καταστεί ταχύτερη και πιο αποτελεσματική η παρέμβαση των ναυτικών δυνάμεων που βρίσκονται στην περιοχή για την προστασία της ναυσιπλοΐας.
Όπως αναφέρει η European Maritime Awareness Strait of Hormuz (EMASoH)
η ναυτιλία στα στενά του Ορμούζ και στην περιοχή του Κόλπου παρακολουθείτε στενά για την ενίσχυση της ελευθερίας ναυσιπλοΐας.
Από τον Φεβρουάριο του 2020, τα πλοία που εισέρχονται στην περιοχή εθελοντικής αναφοράς (VRA) έχουν στείλει τις αναφορές τους στο
EMASoH πριν από τη διέλευση τους από το Στενά του Ορμούζ καθώς και τον εκτιμώμενο χρόνο διέλευσης τους.
Η υποβολή εκθέσεων συνέβαλε στην ενίσχυση της ευαισθητοποίησης για τη θαλάσσια κατάσταση στην περιοχή με την κοινή χρήση χρήσιμων
πληροφορίες μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και του EMASoH.
Για τον καλύτερο συντονισμό αποφασίσθηκε η EMASoH και η Ναυτική Δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUNAVFOR) να συνεργαστούν για να επιτύχουν υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας στον Ινδικό Ωκεανό.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών με την σειρά της διαβίβασε τις νέες οδηγίες στις ναυτιλιακές εταιρίες μέλη της πλοία των οποίων κινούνται στις «κόκκινες» περιοχές.
Γιώργος Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr