«Οι εναλλακτικές ναυτιλιακές διαδρομές γύρω από την Αφρική προσθέτουν περίπου 11.000 ναυτικά μίλια, 1-2 εβδομάδες χρόνου διέλευσης και περίπου 1 εκατ. δολάρια σε κόστος καυσίμων για κάθε ταξίδι», ανέφερε η υπηρεσία στην πρώτη επίσημη εκτίμησή της για τον αντίκτυπο των επιθέσεων.
«Για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, το συνδυασμένο κόστος των πριμ του πληρώματος, της ασφάλισης πολεμικού κινδύνου (περίπου 1000% πάνω από το προπολεμικό κόστος) και των τελών διέλευσης από το Σουέζ καθιστούν τον πρόσθετο χρόνο και το οικονομικό κόστος που συνεπάγεται το ταξίδι γύρω από την Αφρική λιγότερο δαπανηρό (σ.σ. σε σχέση με τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα)».
Τα ασφάλιστρα για τα πλοία που ταξιδεύουν στην Ερυθρά Θάλασσα αυξήθηκαν στο 0,7-1,0% της συνολικής αξίας ενός πλοίου από τα μέσα Φεβρουαρίου, από περίπου 0,1% πριν από τον Δεκέμβριο του 2023.
«Οι απειλές για τα πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα επιτείνουν τη συνεχιζόμενη πίεση στην παγκόσμια ναυτιλία που προκαλείται από τις διακοπές (σ.σ. διέλευσης) στη Διώρυγα του Παναμά λόγω ξηρασίας», σημειώνει το DIA.
Οι μακρύτερες διαδρομές, γύρω από την Αφρική, έχουν, επίσης, καθυστερήσει την ανθρωπιστική βοήθεια στο Σουδάν και την Υεμένη κατά εβδομάδες, με αποτέλεσμα οι οργανώσεις που παρέχουν τη βοήθεια να επιβαρύνονται περισσότερο.
Οι Χούθι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, ως αντίποινα για τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, επηρεάζοντας τα συμφέροντα τουλάχιστον 65 χωρών. Περίπου 29 μεγάλες ενεργειακές και ναυτιλιακές εταιρείες -συμπεριλαμβανομένων των BP, Shell και Euronav- αναγκάστηκαν να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr