Τα EBITDA της εταιρείας κατά τους πρώτους τρεις μήνες της τρέχουσας χρήσης ανήλθαν στα 1,59 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που περίμεναν EBITDA 1,46 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η LSEG. Κινήθηκαν, ωστόσο, πολύ χαμηλότερα από τα 3,97 δισ. δολάρια που ήταν το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, όταν η πανδημία είχε εκτινάξει τη ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Με βάση το νέο guidance, η εταιρεία αναμένει στο σύνολο της χρήσης 2024 EBITDA μεταξύ 4 και 6 δισ. δολαρίων, αντί για 1-6 δισ. δολάρια που προέβλεπε προηγουμένως.
Η Maerk βασίζει το νέο guidance στην ισχυρότερη ζήτηση και τους αυξημένους χρόνους πλου στο πλαίσιο της αναδρομολόγησης των πλοίων της με στόχο να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που ενέχει ο διάπλους της Ερυθράς Θάλασσας.
Ο ναυτιλιακός κολοσσός σημείωσε ότι τα προβλήματα που προκαλούν οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, προσθέτοντας ότι η αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ξεπέρασε τις προβλέψεις.
«Οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων που βλέπουμε σήμερα είναι σχετικά υψηλοί σε σύγκριση με τον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc. «Κάποια στιγμή, θα δούμε ομαλοποίηση των όγκων».
Το γεγονός δε ότι τόσο η Maersk όσο και αρκετοί αντίπαλοί της έχουν επιλέξει από τον Δεκέμβριο να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής έχει προκαλέσει και αύξηση των ναύλων, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου που διαρκούν τα ταξίδια.
«Έχουμε δει κλιμάκωση της κατάστασης στην περιοχή και ως εκ τούτου μπορούμε να δούμε ότι όχι μόνο η Maersk ,αλλά όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προσαρμόσει τα δίκτυά τους, λίγο-πολύ, μόνιμα», ανέφερε ο Clerc.
Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk εμφάνισε ζημίες για τρίτο διαδοχικό τρίμηνο, κυρίως λόγω του υψηλότερου κόστους που σχετίζεται με τα προβλήματα της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, με τον Clerc να σημειώνει πάντως ότι η εταιρεία, στην πορεία, θα είναι σε θέση να ωθήσει μεγαλύτερο μέρος αυτού τους κόστους στους πελάτες της, γεγονός που θα βελτιώσει την κερδοφορία του τομέα.
Η Maersk έχει προειδοποιήσει από τον Φεβρουάριο ότι μια νέα φουρνιά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία φέτος και το επόμενο έτος, θα οδηγήσει σε πλεονάζουσα χωρητικότητα, γεγονός που θα λειτουργήσει αρνητικά για την κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο Clerc ανέφερεότι η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αυξάνεται κατά 2%-3% κάθε τρίμηνο το τρέχον, αλλά και το επόμενο έτος. Οι αναλυτές της Bernstein αναμένουν ότι ο συνολικός στόλος, το ίδιο διάστημα, θα αυξηθεί κατά 15%, υπερβαίνοντας τη ζήτηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr