Η Αρχή Διαχείρισης της Διώρυγας του Παναμά (ACP) αποφάσισε να μειώσει τις ημερήσιες διελεύσεις και τα επίπεδα βυθίσματος από τον περασμένο Μάιο. Η επίμονη ξηρασία, η οποία έγινε ακόμη χειρότερη, λόγω του El Niño, οδήγησε ένα τεράστιο τμήμα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου στην απόφαση να αποφύγει τη συγκεκριμένη πλωτή οδό, λόγω της μεγάλης αναμονής και των υψηλών τελών διέλευσης. Το πρόβλημα επιδεινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν για πρώτη φορά στην ιστορία της ναυτιλίας, η διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ έγινε επικίνδυνη, καθώς οι Χούθι της Υεμένης ξεκίνησαν να στοχεύουν εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, σε μια εκστρατεία που αποσκοπεί στην άσκηση πίεσης για την επίτευξη λύσης στον πόλεμο μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς.
Πριν από τρεις εβδομάδες, η ACP πρόσθεσε τρεις επιπλέον θέσεις διέλευσης ανά ημέρα, για την κατηγορία panamax, ανεβάζοντας το μέγιστο όριο των ημερησίων διελεύσεων σε 27, νούμερο που εξακολουθεί να απέχει πολύ από το σύνηθες όριο της πλωτής οδού. Ωστόσο, πρόκειται για ένα σημάδι ότι τα χειρότερα έχουν περάσει.
Ο δανικός κολοσσός των μεταφορών Maersk έδωσε τη δική του ένδειξη για τη βελτίωση των επιπέδων του νερού κατά μήκος της διώρυγας, ανακοινώνοντας την αποκατάσταση υπηρεσίας του, η οποία, προηγουμένως, είχε στραφεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές, λόγω της ακραίας ξηρασίας.
«Καθώς πλησιάζουμε προς την περίοδο των βροχών, η (διαχειριστική) Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, πρόσφατα, δημιούργησε πρόσθετες θέσεις διέλευσης ανά ημέρα», αναφέρει η Maersk σε ενημερωτικό σημείωμα. «Έχοντας παρακολουθήσει στενά τις εξελίξεις, τις τελευταίες εβδομάδες, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η Maersk θα επαναφέρει τη διέλευση από τη διώρυγα του Παναμά για την υπηρεσία OC1, από τις 10 Μαΐου 2024».
Ο περιορισμός των διελεύσεων μέσω της διώρυγας του Παναμά, η οποία εξυπηρετεί το 2,5% του παγκόσμιου εμπορίου, έχει προκαλέσει μείωση του μεταφερόμενου φορτίου κατά ένα τρίτο, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Αυτήν τη στιγμή, 46 πλοία περιμένουν να περάσουν από τη διώρυγα, με τον μέγιστο αριθμό να έχει φτάσει τα 160 και πλέον πλοία, τον περασμένο Αύγουστο.
Οι τελευταίες προβλέψεις της ACP δείχνουν ότι τα προβλεπόμενα βάθη του νερού στη λίμνη Γκατούν, ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι της διώρυγας, θα αρχίσουν να ανεβαίνουν ραγδαία προς το τέλος Μαΐου, όταν ξεκινά και η περίοδος των βροχών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr