Οι αυξανόμενες εμπορικές ανισορροπίες έχουν οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου η ανάγκη επανατοποθέτησης κενών εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία υπερβαίνει σημαντικά την αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται επί πληρωμή, επισημαίνει η έκθεση.
«Ουσιαστικά, η ανάγκη για τη μετακίνηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, κατά την επιστροφή πλοίων από το ταξίδι τους (back-haul), έχει αυξηθεί 2,5 φορές περισσότερο από την ανάγκη για τη μετακίνηση γεμάτων εμπορευματοκιβωτίων στις ίδιες διαδρομές», πράγμα που σημαίνει ότι οι φορτωτές headhaul θα πρέπει να επωμιστούν ένα αυξανόμενο κόστος μετακίνησης κενών εμπορευματοκιβωτίων στο μέλλον.
Ο αναλυτής της Blue Alpha Capital, John McCown, εξέτασε επίσης τις ανισορροπίες των εμπορευματοκιβωτίων σε τρία αμερικανικά λιμάνια, σε Λος Άντζελες, Λονγκ Μπιτς και Νέα Υόρκη. Σύμφωνα με την έρευνα του McCown, την πενταετία που ξεκινά από το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση 54% στις ανισορροπίες φορτίου στα μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ, σε σύγκριση με την προηγούμενη 10ετία, από το 2008.
«Τα οικονομικά αποτελέσματα του να έχεις τόσο λίγα εξερχόμενα φορτία που παράγουν έσοδα -σε σχέση με τα εισερχόμενα φορτία- καθιστούν το σύστημα των εμπορευματοκιβωτίων λιγότερο αποδοτικό απ’ ό,τι θα μπορούσε να είναι. Το οικονομικό βάρος πέφτει σε πολλά συμβαλλόμενα μέρη», σημειώνει ο McCown.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr