Οι προτεραιότητες για το 2024, όπως τις περιέγραψε ο υπουργός, εστιάζουν σε τέσσερα σημεία, που αναδεικνύουν τον πυρήνα της ελληνικής ναυτικής πορείας, τον άνθρωπο.
Όπως είπε, επιδιώκουμε:
“Πρώτη προτεραιότητα είναι να κάνουμε ελκυστικό το επάγγελμα του ναυτικού. Είναι ένας δύσκολος στόχος, αλλά θα βάλουμε ένα λιθαράκι.
Δεύτερη προτεραιότητα, είναι η ψηφιοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Επιταχύνουμε, κι έχουμε δρομολογήσει το e-niologio, αλλά και πάλι η δική σας συμβολή είναι τεράστια Προσπαθουμε να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία” τόνισε απευθυνόμενος στη ναυτιλιακή κοινότητα.
Τρίτη προτεραιότητα είναι να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε μια πράσινη ναυτιλία” πρόσθεσε ο κ. Στυλιανίδης, τονίζοντας ότι στόχος “είναι η Ελλάδα να γίνει γίνει γέφυρα με την διεθνή κοινότητα μια και η ΕΕ έχει λειψή γνώση, Νομίζω ότι μπήκαν τα πράγματα σε μια τάξη”, σημείωσε.
“Η υλοποίηση αυτού του στόχου να γίνει ισορροπημένα και δίκαια, να είμαστε πρωτοπόροι αλλά με ρεαλισμό. Καθώς όταν η πρωτοπορία αγνοεί το τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμος βρίσκεται πολύ εύκολα στο κενό, και σε αυτήν την κατε΄λυθυνση θα προχωρήσουμε χωρίς να αγνοήσουμε εμπλεκόμενους. Τέταρτη προτεραιότητα ειναι να αυξήσουμε την ασφάλεια στα λιμάνια” τόνισε κλείνοντας.
Από την πλευρά της, η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της ΕΕΕ, εστίασε στη σημασία της Ελληνικής ναυτιλίας και στην υψηλή συνεισφορά της στη διαδικασία της πράσινης μετάβασης. “Πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά αλλά ξέρουμε πού να πάμε” τόνισε και υπογράμμισε: “ Βαζουμε πλάτη και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε με όραμα κι αγάπη για τη θάλασσα. Η ναυτιλία των Ελλήνων έχει υψηλή τεχνογνωσία και προσφέρει με τον στόλο των 5500 πλοίων”.
Σημείωσε επιπρόσθετα ότι τόσο ο ΙΜΟ αλλά και οι κυβερνήσεις έχουν σημαντικό ρόλο στην απάντηση των προκλήσεων. “Χρειάζεται και ξεκάθαρη απάντηση του κλάδου στα προβλήματά του”, πρόσθεσε.
Παράλληλα ανέδειξε τη σημασία του ανθρώπινου κεφαλαίου. “Συνεργαζόμαστε στενά για τον εκσυγχρονισμό του νηολογίου αλλά και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, ώστε να γίνει η Ελλάδα, κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, μιας και και συνδέεται με την προσέλκυση στο επάγγελμα” σημείωσε.
“Γνωρίζουμε από φουρτούνες και αντιξοότητες στις θάλασσες του κόσμου. Χρειαζεται πείσμα αντοχή και γνώση. Όλα αυτά συνθετουν την πνοή της ελληνικής ναυτιλίας. Η κρίση γίνεται ευκαιρία στη ναυτιλία”, τόνισε, καλωσορίζοντας τον επικεφαλης ΙΜΟ.
Από την πλευρά του ο Γ.Γ. του ΙΜΟ εξήρε το ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα στις εξελίξεις σε σχέση με τις μεγάλες προκλήσεις.
“Πρεπει να παρέχουμε γνώση σε κράτη-μέλη ώστε να πάρουν τα μετρα εκείνα για να βοηθήσουν τη ναυτιλία σε μια πράσινη μετάβαση. Και η τεχνογνωσία της Ελλάδα είναι σημαντική” τόνισε.
“Γεωπολιτική και κλιματική ατζέντα βάζουν τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής” είπε και ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρξει εγρήγορση για τις εξελίξεις σε θέματα διασφάλισης της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. “Δείτε τι συμβαίνει στην Ερυθρά Θάλασσα. Πόσο αρνητική είναι επίπτωση στην όλη οικονομία. Δεν πρεπει να το ξεχνάμε. Το δεύτερο σημαντικό είναι η ελευθερία της ναυσιπλοΐας” είπε και ανέδειξε τη σημασία αποκλιμάκωσης. “Θα συνεχίσουμε στο δρόμο της ελεύθερης ναυσιπλοΐας και να στέλνουμε προϊόντα παντού. Από την πλευρά μας θέλουμε ένα διαφανή, συμπεριληπτικό τρόπο άσκησης πολιτικής” είπε και τόνισε ότι όλοι θα πρέπει να εργαστούν ώστε να αλλάξει η εικόνα του κλάδου.
“Θα πρεπει να εργαστούμε στην κατεύθυνση αυτή. Να γίνει ο κλάδος πιο ασφαλής, πιο πράσινος, πιο ανθεκτικός. Να δουλέψουμε σε αυτό. Μπορεί να έχουμε διαφορές αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε να ωθούμε τον κλαδο πιο ψηλά” είπε αναφέροντας και την προσπάθεια για κανονιστική συμμόρφωση για τα ζητήματα του ο CII (Carbon Intensity Indicator). “Να δούμε τι χρειάζεται και τι να΄κανουμε για την απανθρακοποίηση του κλάδου», σημείωσε κλείνοντας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr