Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, από την 1η Φεβρουαρίου οι προσεγγίσεις στη Μήλο «θα πραγματοποιούνται με τα Cruise Ferries FESTOS PALACE και KNOSSOS PALACE, χωρίς να επηρεάζεται το ισχύον χρονοδιάγραμμα.
Το δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο και αντίστροφα θα έχει ίδια διάρκεια, παρά την προσέγγιση στη Μήλο, δηλαδή θα ξεκινά στις 21.00 το βράδυ και θα φτάνει στον προορισμό του στις 06.30 το πρωί».
Ουσιαστικά, με βάση παράγοντες της ακτοπλοΐας, η ΜΙΝΟΑΝ εκμεταλλεύεται την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξουν τα ποστάλια της για να καλύψει το χαμένο χρόνο από τον αποκατάπλου στο λιμάνι του Αδάμαντα. Βέβαια, μένει, όπως τονίζεται να αποδειχθεί από το εμπορικό ενδιαφέρον που θα χτιστεί η επιτυχία του εγχειρήματος και βέβαια η αντοχή του στο χρόνο.
Πόλος έλξης η Μήλος
Σύμφωνα, πάντως, με την ίδια ανακοίνωση «αυτή η θετική εξέλιξη που παρέχει στους κατοίκους, στους μεταφορείς αλλά και στους επισκέπτες της Μήλου, αδιάλειπτη και απευθείας πρόσβαση από και προς τον Πειραιά και το Ηράκλειο, είναι αποτέλεσμα των άριστων σχέσεων και γόνιμων συνεργασιών με τις αρχές του νησιού, αλλά και των προσπαθειών του δημάρχου Μήλου, κυρίου Εμμ. Μικέλη».
Να σημειωθεί ότι πάγιο αίτημα, εδώ και δεκαετίες των κατοίκων και επιχειρήσεων της Μήλου ήταν η σταθερή σύνδεση με τη Μεγαλόνησο, όπου ουσιαστικά αναφέρεται το «Νησί της Αφροδίτης» για προμήθειες, εμπόριο, τουριστικές ανταλλαγές, αλλά και σπουδές, θεραπείες κτλ των κατοίκων. Μάλιστα, όπως τονίζουν παράγοντες της νήσου των Κυκλάδων, η νέα γραμμή «φέρνει» ακόμη πιο κοντά δυο «ναυταρχίδες» του τουρισμού, τονώντας τις διμερείς επαφές, που πλέον αναμένεται να επεκταθούν περαιτέρω.
Ήδη, πέρα από τους «δεσμούς» αίματος καθώς πολλοί Μηλιοί έχουν κρητική καταγωγή, υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις, τουριστικές (π.χ. Domes Resorts), οικοδομικές, αλλά κι εμπορικές, με προμηθευτές από την Κρήτη, που με τα νέα δεδομένα, θα μπορέσουν να εμλλουτίσουν τις επιλογές τους, να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, καθώς θα διευκολυνθούν οι περιφερειακές μεταφορές.
Κάτι που αφορά, πέρα από τη Μήλο και όλες τις Δυτικές Κυκλάδες, δηλαδή, τη Σέριφο, τη Σίφνο, την Κίμωλο αλλά και τη Φολέγανδρο, που με συνδυασμένες μεταφορές διευρύνουν τις επιλογές επικοιωνίας με ένα δεύτερο, πλήν της Αττικής ή δευτερυόντως της Νάξου ισχυρό παραγωγικό κέντρο της χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι τις τελευταίες δεκαετίες η Μήλος, συνδεόταν με την Κρήτη με μια γραμμή δημόσιας υπηρεσίας, που περνούσε και από άλλα νησιά όπως Ανάφη, Σαντορίνη κτλ, αλλά που όμως λόγω της δυναμικής του νησιού δεν μπορούσε να απαντήσει στις ανάγκες του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν φορείς της Μήλου. Επίσης, τα τελευταία καλοκαίρια η ΜΙΝΟΑΝ εκτελούσε σχετικά δρομολόγια, και πλέον καθιστά τη σύνδεση συνεχή σε 12μηνη βάση.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα σύνδεση της Μήλου διαμορφώνει ένα νέο τοπίο καθώς μέχρι σήμερα στη γραμμή ήταν παρούσες η Zante Ferries με ποστάλι, αλλά και η seaJets Με ταχύπλοο, που όμως σε χρόνο και κυρίως σε τιμή θα έχει τώρα ένα σημαντικό ανταγωνιστή,
Ένα ευρώ πιο ακριβά τα εισιτήρια καταστρώματος
Ωστόσο στα πλοία της Minoan Lines, η ονομαστική τιμή των βασικών εισιτηρίων καταστρώματος αυξήθηκαν κατά 1 ευρώ από σήμερα, ενώ θα είναι ίδιου ύψους είτε ο επιβάτης πάει Μήλο ή Ηράκλειο και το αντίστροφο, όπως άλλωστε συνέβαινε και το καλοκαίρι.
Μένει, βέβαια, όπως αναφέρουν κύκλοι του Πειραιά, να φανεί εάν θα είναι στον “πυρήνα” της χρέωσης, δηλαδή. στο ναύλο που βάζει στο «ταμείο» της η εταιρεία ή θα ενταχθεί η αύξηση στις «λοιπές» χρεώσεις ή στον λεγόμενο «πράσινο επίναυλο».
Σημειώνεται ότι αύξηση προβλέπεται στα ναύλα από την ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων (ΕU ETS) για προορισμούς που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με νησιά άνω των 200.000 κατοίκων. Η ένταξη της Μήλου στο “χάρτη” του δρομολογίου δίνει, όπως αναφέρου παράγοντες τη αγοράς, την ευκαιρία για αποφυγή της εφαρμογής «περιβαλλοντικού επίναυλου».
Πάντως, ότι οι χρεώσεις για αριθμημένο κάθισμα, καμπίνες ή για ΙΧ δεν αλλάζουν, κάτι που ενισχύει την άποψη ότι η αύξηση θα αφορά μόνο εμπορική πολιτική και όχι κανονιστική συμμόρφωση.
Να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ μέλος του Attica Group, που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιά - Ηράκλειο προχωρά σε ανάλογες ποσοστιαίες αυξήσεις, που θα καταγράφονται από σήμερα στα έντυπα των εισιτηρίων, με τα χρήματα αυτά, όμως, να καταλήγουν στην ΕΕ για χρηματοδότηση έργων της πράσινης μετάβασης.
Αντίστοιχοι επίναυλοι που έχουν αυξήσει τα εισιτήρια περίπου κατά 5% έχουν μπει ήδη από την αρχή της χρονιάς στις γραμμές της Αδριατικής που επίσης δραστηριοποιούνται οι όμιλοι Grimaldi Lines και Attica Group
Υπενθυμίζεται ότι η ένταξη της ακτοπλοΐας στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων ξεκίνησε σταδιακά από την αλλαγή της χρονιάς, ωστόσο δεν επηρεάζει άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού πλην της Κρήτης, καθώς, όπως αναφέρθηκε, έχει εξασφαλιστεί εξαίρεση μέχρι το 2030 για τις γραμμές που εξυπηρετούν νησιά με πληθυσμό κάτω των 200.000 κατοίκων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr