Το μέσο κόστος αποστολής για κοντέινερ 40 ποδιών έχει σχεδόν διπλασιαστεί από την έναρξη των επιθέσεων, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων του Drewry που παρακολουθεί τους ναύλους σε οκτώ εμπορικές διαδρομές. Ο δείκτης έφτασε τα 2.670 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών στις 4 Ιανουαρίου, 88% περισσότερο από τις μέσες τιμές του 2019 (προ της πανδημίας) των 1.420 $.
Οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες εκμετάλλευσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι έχουν εκτρέψει φορτίο ~ 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Ερυθρά Θάλασσα από τις αρχές Δεκεμβρίου. Ο Philip Damas, επικεφαλής της Drewry Supply Chain Advisors, δήλωσε ότι το 30% της τρέχουσας ναυτιλιακής ικανότητας πιθανότατα έχει επηρεαστεί από τις επιθέσεις και τις προληπτικές εκτροπές .
«Οι εβδομάδες που οδηγούν στην Κινεζική Πρωτοχρονιά στις 10 Φεβρουαρίου θα είναι πολύ δύσκολες για τη ναυτιλία», προειδοποίησε ο Ντάμας, επισημαίνοντας τις επιπτώσεις της ευρύτερης παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού που προκαλούνται από τη συμφόρηση των λιμανιών, τον εκτοπισμένο εξοπλισμό και την αβεβαιότητα του χρονοδιαγράμματος.
Εν τω μεταξύ, οι ναυτικές δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου κατέρριψαν 21 μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πύραυλους που εκτόξευσαν οι Χούτι την Τρίτη στη Νότια Ερυθρά Θάλασσα στη μεγαλύτερη επίθεσή τους μέχρι σήμερα. «Πρόκειται για την 26η επίθεση των Χούτι σε εμπορικές ναυτιλιακές λωρίδες από τις 19 Νοεμβρίου», ανέφερε η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ. «Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί ή ζημιές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr