Όπως αποκάλυψε ο ίδιος η εταιρεία του έχει ήδη συνεργασία με τα Ναυπηγεία της Σύρου και της Ελευσίνας, κανονίζοντας επισκευές που μέχρι πρόσφατα γινόντουσαν σε άλλες χώρες. ”Έχουμε φέρει γύρω στα 25 πλοία τα τελευταία 3,5 χρόνια, στο παρελθόν αναγκαζόμασταν να τα πάμε στην Τουρκία και αυτό γιατί δεν είχαμε άλλη επιλογή. Τώρα τα χρήματα έρχονται και μένουν στην Ελλάδα”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παππάς τόνισε πως τα ελληνικά ναυπηγεία είναι ανταγωνιστικά στη Δύση δίνοντας ως παράδειγμα ένα δικό του πλοίο που χρειάστηκε επισκευές και τελικά πήγε στην Πολωνία. “Πριν από μερικά χρόνια τα ναυπηγεία της Πολωνίας ήταν τα πιο φθηνά στην Ευρώπη. Τώρα είδαμε πως η επισκευή εκεί μας κόστισε δυόμιση φορές πάνω σε χρήμα και χρόνο από το αν το είχαμε φέρει στην Ελευσίνα ή τη Σύρο”, είπε.
Ο επικεφαλής της Star Bulk εκτίμησε πως θα υπάρξουν και άλλες συμφωνίες με ακτοπλόους και τα ελληνικά ναυπηγεία στα πρότυπα της μεγάλης συμφωνίας 1 δισ. ευρώ που υπέγραψαν πρόσφατα η Attica Group με την ΟΝΕΧ. Μάλιστα όπως είπε θα έρθουν και ακτοπλόοι από άλλες χώρες, καθώς τα ναυπηγεία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά. Ένας ακόμη πελάτης είναι οι μεγάλες εταιρείες liners, ενώ σε ό,τι αφορά την δική του εταιρεία σημείωσε: “Εμείς πάμε όπου μας πάνε οι πελάτες μας, αν όμως έχουμε πλοία για επισκευή στην Μεσόγειο επιλέγουμε πλέον την Ελλάδα”.
Η αναγέννηση των ναυπηγείων είναι σημαντική και για την ελληνική οικονομία, είπε ακόμη ο κ. Παππάς τονίζοντας πως η χώρα μας διαθέτει εκατοντάδες μηχανικούς και χιλιάδες τεχνικούς που μπορεί να αξιοποιήσει.
Το μεγάλο deal με την Eagle Bulk
Στον απόηχο της μεγάλης συμφωνίας συγχώνευσης της Star Bulk με την Eagle Bulk που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Παππάς είπε πως θα έχει ως αποτέλεσμα της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας στον κλάδο της παγκοσμίως με συνολικά 170 πλοία. “Μας βοηθά ότι είμαστε εισηγμένοι και μπορούμε να κάνουμε συμφωνίες με ανταλλαγή μετοχών. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε κάνει άλλες επτά τέτοιες συγχωνεύσεις και έτσι από 15-20 πλοία που είχαμε πριν από 10 χρόνια φτάσαμε στα 130”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
“Η συμφωνία είναι καλή για τη χώρα”, συνέχισε ο κ. Παππάς, “γιατί φεύγει το μάνατζμεντ των πλοίων από την Eagle Bulk και περνάει στην Star Bulk, που θα έχει ως αποτέλεσμα να προστεθούν περίπου 150 άτομα της εταιρείας. Υπάρχουν βέβαια και οι παράλληλες εργασίες που στηρίζονται από τη ναυτιλία”.
Τα ανοιχτά ζητήματα
Απαντώντας σε ερώτηση για το τι θα ζητούσε από την ελληνική κυβέρνηση ο κ. Παππάς σημείωσε: “Πριν από 20 χρόνια θα έλεγα στην κυβέρνηση να μην ασχοληθεί καθόλου μαζί μας γιατί η ναυτιλία ήταν πάντα ένα πολύ ελεύθερο επάγγελμα. Σημερα θα έλεγα ότι χρειάζεται στήριξη έναντι των εταίρων στην ΕΕ γιατί υπάρχει πολύ ζηλοφθονία και από χώρες που παίρνουν πολύ περισσότερα από αυτά που παίρνουμε εμείς”.
Ένα άλλο θέμα σύμφωνα με τον κ. Παππά είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί Έλληνες ναυτικοί.
“Τα γραφεία μας σε μεγάλο βαθμό στελεχώνονται από πρώην πληρώματα. Αν αυτά τα πληρώματα δεν υπάρξουν θα γίνουμε σαν την Νορβηγία που δίνουν τα βαπόρια τους σε ξένους”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τέλος ο κ. Παππάς σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να ενισχύσει τα Ναυπηγεία αλλά και την ενίσχυση των ναυτιλιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα. “Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο. Γιατί τα ναυτιλιακά δικαστήρια είναι στην Αγγλία. Γιατί δεν υπάρχουν πολλές ελληνικές ασφάλειες;”, αναρωτήθηκε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr